---> REGULAMIN Administracyjny Forum <---

Regulamin, z którym trzeba się zapoznać przed korzystaniem z forum.

---> REGULAMIN Administracyjny Forum <---

Postautor: Prezes » 2011-12-01, 00:21

Regulamin Administracyjny Forum BAP


§ 1
Struktura administracji Forum


1. Osoby odpowiedzialne za działanie forum internetowego BAP w kolejności posiadanych praw i obowiązków:

a. Administrator Organizacyjny
b. Administrator Techniczny
c. Junior Administrator,
d. Moderator

2. Prawa i obowiązki osób administrujących forum:

a. Administrator Organizacyjny - jest to Administrator od spraw organizacyjnych i personalnych. On zarządza strukturą, organizacją forum
i przydziela oraz odbiera funkcje administracyjne.

b. Administrator Techniczny - jest to osoba znająca się na ściśle informatycznych zagadnieniach forum, rozumie pojęcie kodu źródłowego, potrafi go zmieniać
i monitorować. Jest uprawniona do wprowadzania zmian mających na celu usprawnienie działania technicznego forum internetowego BAP.

c. Junior Administrator - jest to osoba stanowiąca łącznik między grupą moderatorów a administratorami, Sam posiada zwiększone możliwości
w stosunku do moderatora. Ma następujące prawa i obowiązki:

I. Jest to osoba, która ma nadzorować i organizować pracę grupy moderatorów.
II. Ma oceniać pracę poszczególnych moderatorów i inicjować zmiany
w składzie grupy moderującej.
III. Ma służyć pomocą w podejmowaniu decyzji odnośnie poszczególnych przypadków.
IV. Ma inicjować rozwój i zmiany w systemie zarządzania forum.
V. W sytuacjach konfliktowych łagodzić i rozwiązywać spory w grupie moderującej.
VI. Ma raportować do Administratorów wszelkie sprawy dotyczące błędów na forum.
VII. Ma przekazywać do Administratorów wszelkie ustalenia dotyczące organizacji forum.
VIII. Ma wszelkie prawa moderatora, ponadto ma prawo usuwać użytkowników forum.
IX. Ma dostęp do panelu administracyjnego w określonym zakresie.
X. W związku z powyższym jest osobą odpowiedzialną za sposób moderowania, jego zmiany i ewolucję oraz za pracę całej grupy moderującej oraz poszczególnych moderatorów.

d. Moderator - jest to osoba posiadająca następujące prawa i obowiązki:

I. Ma obowiązek sprzątać i czyścić forum z treści niepożądanych.
II. Ma obowiązek nadzorować przestrzegania regulaminu i zasad netykiety.
III. Ma obowiązek łagodzić spory i rozwiązywać problemy użytkowników forum.
IV. Ma obowiązek raportować zauważone nieprawidłowości dotyczące działania forum do Junior Administratora.
V. Ma prawo edytować posty użytkowników forum w celu dostosowania do obowiązujących na forum wymogów.
VI. Ma prawo zwracać uwagę użytkownikom na niewłaściwe zachowanie.
VII. Ma prawo udzielać ostrzeżeń.
VIII. Ma prawo korzystać z funkcji panelu moderacyjnego w szczególności zamykać, otwierać, przesuwać, scalać i dzielić poszczególne tematy.
IX. Ma prawo kasować nieprawidłowe wątki lub posty.
X. Ma prawo zgłaszać propozycje zmiany systemu moderowania.
XI. Odpowiada za wykonywanie zadań moderatora w przydzielonym mu obszarze.


§2
Sposób powoływania i odwoływania osób administrujących forum.


1. Wszystkie osoby pełniące funkcje zawarte w § 1 są członkami Stowarzyszenia BMW AutoKlub Polska.
2. Wyjątkiem od powyższej zasady jest funkcja Administratora Technicznego. Stanowisko to może zostać powierzone osobie posiadającej odpowiednie kwalifikacje zapewniające bezpieczeństwo i sprawność techniczną forum.
3. Wszelkie prawo do powołania i odwołania osób zajmujących funkcje Administratora Technicznego, Junior Administratora i Moderatora posiada Administrator Organizacyjny.
4. Junior Administrator ma prawo wnioskować o zmiany składu w grupie moderatorów.
5. Każda osoba pełniąca funkcje na forum ma prawo złożyć rezygnację, przechodząc jednocześnie na status zwykłego Klubowicza.
6. O powołaniu i odwołaniu Klubowicza na stanowisko Administratora Organizacyjnego decyduje Zarząd zgodnie z §5 Statutu BMW AutoKlub Polska.
7. Klubowicze mający chęć pełnić funkcje zawarte w § 1 mają prawo zgłosić swoją kandydaturę do Administratora Organizacyjnego.

§3
System pracy osób odpowiedzialnych za forum


1. Administrator forum nie jest moderatorem. Ma takie możliwości, ale nie należy wymagać od niego poprawiania postów.
2. Moderator i Junior Administrator nie jest ani redaktorem postów, ani nauczycielem czy też wychowawcą osób piszących na forum. Podejmuje on tylko decyzje czy dany post odpowiada wprowadzonym regulacjom.
3. Osoby wymienione w §1 powinny stanowić przykład postępowania, istotne jest, aby zachowywały się zgodnie z zasadami obowiązującymi na forum.
4. Grupa moderująca wraz z Junior Administratorem wypracowuje spójny „system postępowania”.
5. Administrator Organizacyjny ma prawo wglądu i dokonywania zmian w „systemie postępowania”.
6. Moderator i Junior Administrator powinien działać zgodnie z wypracowanym przez grupę „systemem postępowania”.
7. Moderator powinien wypowiadać się aktywnie w wątku grupy moderującej. Jako osoba będąca często na forum z racji wykonywania zadań powinien wyrażać swoje zdanie i opinie. Dla tej grupy forum stanowi podstawowy sposób komunikacji.
8. Za przydział określonych obszarów forum dla konkretnego Moderatora odpowiedzialny jest Junior Administrator.
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: Coupe'jka & Diesel & eFka & Czarna
Ex BMW: E30 320i, E34 520i, E38 740i, E39 530d, E34 525i, E39 540i, E60 530d, E30 320/5 Cabrio, E65 745i, E39 M5, F01 740i, E46 330d...

>> Fabryka Błysku - odnowa samochodów <<
Awatar użytkownika
Prezes
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 7332
Rejestracja: 2007-01-17, 23:12
Lokalizacja: WPR

Wróć do Regulamin Forum BMW AutoKlub Polska

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron