Strona 1 z 1

[ E36] słabo grzeje!!!

Post: 2009-12-16, 20:25
autor: arii84
Witam wszystkich moze ktos mi pomoze co zrobic gdy auto slabo grzeje...mam 316 e 36 temperatura dochodzi do polowy nie wiem czy tak powinno byc...i slabo grzeje...

Post: 2009-12-16, 20:57
autor: Marcin
wymień termostat :)

Post: 2009-12-18, 13:15
autor: kuba90
Witam chciałbym się podczepić do tego tematu bo mam podobny problem mam taki sam model 316 jak i ty :) ale u mnie jest taki problem z ty nagrzewaniem ze wszystko jest Ok powietrze leci Ciepłe ale jak ustawie ze ma grzać np na kabinę to leci zimne powietrze a jak np na szyby czy na podłogę to leci gorące powietrze?? co to może być czy coś źle robię??

Post: 2009-12-18, 14:45
autor: 130rapid
kuba90 pisze:ale jak ustawie ze ma grzać np na kabinę to leci zimne powietrze a jak np na szyby czy na podłogę to leci gorące powietrze?? co to może być czy coś źle robię??


Tak, źle używasz ogrzewania. :lol: :lol: :lol:

Dmuchając gorącym powietrzem w nos prowokujesz przeziębienia.

Najszybszym sposobem na rozgrzanie kabiny jest włączenie mocnego nawiewu na nogi. Gorące powietrze samo idzie do góry. :P

Środkowe nawiewy w desce BMW dmuchają powietrzem chłodnym, tylko z minimalnym dodatkiem ciepłego. Żeby chłodziło, ale nosa nie odmroziło.
Tak je mądrze zaprojektowano. Komu to przeszkadza, może zamknąć nawiewy.
W starych Trójkach E30, powyżej 3/4 pokrętła grzania środkowe nawiewy zaczynają grzać na full.

To jest świetny patent, którego brakuje w wielu samochodach.
Bezcenny w długiej trasie, bo pozwalający uniknąć znużenia.
Grzeje się nogi, a chłodzi twarz.

W ogóle standardowy system wentylacji w BMW z lat 80. i wczesnych 90., to jest wzorzec z Sevre.

Prostota obsługi przy ogromnych możliwościach regulacji, intuicyjność i skuteczność.

Nawet drogie współczesne wypasione wynalazki z automatycznymi klimatyzacjami nie dają 40 % jego potencjalnych ustawień. Nie mówiąc o tym, że dramatycznie odwracają uwagę od drogi, gdy się przy nich grzebie. :what:

Post: 2009-12-18, 15:21
autor: Prezes
130rapid pisze:W starych Trójkach E30, powyżej 3/4 pokrętła grzania środkowe nawiewy zaczynają grzać na full.

To jest świetny patent, którego brakuje w wielu samochodach.

Otóż to! Uwielbiam system ogrzewania w E30. A najgorszym jest to, że ten w E60 nigdy nie dorówna E30stkowemu :( :hit1:

E30 Cabrio rozgrzewa się duuużo szybciej, niż kilkuletnie E60 - porażka.

Post: 2009-12-18, 15:50
autor: kuba90
Ok dziękuje bardzo za pomoc :) myślałem już że coś jest nie tak z tą dmuchawą bo we wcześniejszych samochodach jakimi jeździłem to zawsze można było puścić gorące powietrze na kabinę a tu patrze nie ma, ale dobrze mówicie z tym dmuchaniem Dziękuję jeszcze raz za pomoc ;)

Post: 2009-12-18, 20:58
autor: radosc
Oj w e24 to fantastyczny patent, w długich trasach nic tak nie orzeźwia jak chłodne powietrze na nos:) Zmartwiliście mnie że w e60 tak kiepsko bo planuje zakup za jakieś 15 lat. :jeee:

Post: 2009-12-21, 23:11
autor: Kazz
kuba90 pisze:Witam chciałbym się podczepić do tego tematu bo mam podobny problem mam taki sam model 316 jak i ty ale u mnie jest taki problem z ty nagrzewaniem ze wszystko jest Ok powietrze leci Ciepłe ale jak ustawie ze ma grzać np na kabinę to leci zimne powietrze a jak np na szyby czy na podłogę to leci gorące powietrze?? co to może być czy coś źle robię??


A więc, zapewne nie masz auta wyposażonego w klimę dlatego środkowym leci tylko zimne powietrze podobnie mają mercedesy. W wersjach z klimą środkiem można puścić ciepły nawiew.