| Mapa Google | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |


baner





Poprzedni temat «» Następny temat
[ E46] Drgania kierownicy przy hamowaniu
Autor Wiadomość
robson77 


Moje BMW: e46 330d M-paket
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 121
Miejscowość: Jelenia Gora
Wysłany: 2010-03-21, 18:08   [ E46] Drgania kierownicy przy hamowaniu
   Imię: Slawek


Mam taki problem, podczas hamownia pojawiają się drgania na kierownicy lekkie bicie. Jak np. hamuje ze 120 to drgania są do około 80 później spokój(podczas jazd nie ma drgań). Czasami drgania są lekkie a czasami mocniejsze, nie wiem gdzie leży problem. Mam jeszcze jedno pytanie czy wymiana tulei w wahaczu tej tylnej wymaga ściągacza?
_________________
Ex BMW E36 318is E46 320d
 
     
gorky 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E 46 330d '02
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 734
Miejscowość: [WGM]
Wysłany: 2010-03-21, 18:58   
   Imię: Paweł


robson77 napisał/a:
drgania są lekkie a czasami mocniejsze, nie wiem gdzie leży problem

Prawdopodobnie to wina tarcz hamulcowych... być może tarcze uległy odkształceniu... sprawdź klocki i tarcze :cool:
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<
 
 
     
robson77 


Moje BMW: e46 330d M-paket
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 121
Miejscowość: Jelenia Gora
Wysłany: 2010-03-21, 19:07   
   Imię: Slawek


klocki nowe około 2 tys przejechałem. Wcześniej dwa razy mocno zagrzałem tarcze na autostradzie w Niemczech(na starych klockach drgań nie było). Mniejsze bicie na zimówkach większe na letnich oponach.
_________________
Ex BMW E36 318is E46 320d
 
     
gorky 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E 46 330d '02
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 734
Miejscowość: [WGM]
Wysłany: 2010-03-21, 19:12   
   Imię: Paweł


Jeśli tylko podczas hamowania drga kiera to obstawiam tarcze... opony nie powinny mieć nic do tego, co innego jeśli podczas jazdy by drgania były - ale pisałeś, że jest spoko, więc po mojemu tarcze...
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<
 
 
     
robson77 


Moje BMW: e46 330d M-paket
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 121
Miejscowość: Jelenia Gora
Wysłany: 2010-03-21, 19:18   
   Imię: Slawek


a wymieniałeś juz u siebie te mocowania co przychodzą miedzy karoseria i przednim wahaczem? mocują wahacz do karoserii. Jak tak to da się je bez ściągacza zdjąć?? A jakie tarcze ? jakiej firmy najlepiej?
_________________
Ex BMW E36 318is E46 320d
 
     
gorky 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E 46 330d '02
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 734
Miejscowość: [WGM]
Wysłany: 2010-03-21, 19:21   
   Imię: Paweł


nie z zawieszeniem jeszcze od kupna samochodu nic nie musiałem robić więc nie wiem... co do tarcz to poszukaj na forum już o tym sporo było..
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<
 
 
     
michaellx 
*Początkujący*

Moje BMW: E39 530d
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 11
Miejscowość: Wawa/Gst
Wysłany: 2010-03-22, 12:00   
   Imię: Michał


Nie jestem specjalistą, ale jak mi drgała kierownica przy hamowaniu to miałem wyrobione poduszki pod silnikiem.
 
     
piopoc 
*Początkujący*


Moje BMW: e36 316 91
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 4
Miejscowość: Wojnicz k. Tarnowa
Wysłany: 2010-03-22, 22:59   
   Imię: Piotrek


kolego jeżeli przy hamowaniu ci kierownica drga to przetocz tarcze przednie i na 99,9% pomoże, natomiast gdy przy chamowaniu drga pedał hamulca (nie patrzac na ABS) to problem tkwi w tylnych tarczach badz bębnach
 
     
Ditu 
****Ditowóz****



Moje BMW: E39 530dA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 418
Miejscowość: Wawa
Wysłany: 2010-03-23, 08:20   
   Imię: Artur


Pojedz na stację diagnostyczne i poproś o sprawdzenie zawieszenia jak diagnosta znajdzie luz to może to to ? ja tak miałem i wymieniłem to co miało luz i po kłopocie
 
 
     
Comret 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E46 330xd Touring
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 2639
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2010-03-23, 23:40   
   Imię: Konrad


Cytat:
Pojedz na stację diagnostyczne i poproś o sprawdzenie zawieszenia jak diagnosta znajdzie luz to może to to ? ja tak miałem i wymieniłem to co miało luz i po kłopocie


To słuszne rozwiązanie, sam teraz tak zrobiłem.

Innym razem miałem nieznacznie rozwiercony otwór centrujący w jednej feldze :D , oddałem cały komplet do warsztatu zajmującego się prostowaniem i teraz są jak nowe.

Takie efekty potęgują źle i nie równo napompowane koła.
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://www.bmwautoklub.pl/ <<
 
     
130rapid 
Naczelny Geriatryk



Moje BMW: E28 525eA (04.10.1983)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1257
Miejscowość: Biezdrowo k. Wronek
Wysłany: 2010-03-24, 00:57   
   Imię: Radek


U mnie rozwiązanie dokuczliwego bicia kół przy hamowaniu było jeszcze prostsze.

Problem znikł jak ręką odjął po uczciwym, pozimowym... wymyciu myjką ciśnieniową podwozia.

:whaat: :gun:

Ale to było w hydropneumatyku, a te rządzą się innymi prawami. :bag:
_________________
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
Włącz myślenie (zarządco drogi)!
 
     
robson77 


Moje BMW: e46 330d M-paket
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 121
Miejscowość: Jelenia Gora
Wysłany: 2010-03-25, 23:51   
   Imię: Slawek


No i po kłopocie, wymieniłem łożyska gumowe. :D No przy okazji sprawdziłem cale zawieszenie przód i tył.... niestety prawy tylni amortyzator ma wyciek w ASO za sztukę Sachs Gazowy do M-Technik kolo 500 zł.
_________________
Ex BMW E36 318is E46 320d
 
     
Ditu 
****Ditowóz****



Moje BMW: E39 530dA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 418
Miejscowość: Wawa
Wysłany: 2010-03-26, 09:02   
   Imię: Artur


Super że się uporałeś :jeee: ale kiepsko z amorkiem ;/
 
 
     
bryq 
*Początkujący*

Moje BMW: E36 325tds
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2010-03-27, 14:38   
   Imię: Robert


warto też pamiętać, że częste drgania kierownicy, zwłaszcza przy prędkościach 80-120km mogą zależeć od założonych felg. tak na przykład.. jesli do bmw e36, gdzie felga proponowana przez producenta to 15", założymy felge 17", to bez założenia pierścieni centrujących, możemy zniszczyć sobie zawieszenie. koszt pierscieni to 20-70zł (w zaleznosci od producenta).
 
     
robson77 


Moje BMW: e46 330d M-paket
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 121
Miejscowość: Jelenia Gora
Wysłany: 2010-03-27, 20:19   
   Imię: Slawek


dzięki ale ja podróżuje na fabrycznych 17, co do pierścieni to fabryczne felgi ich nie maja tylko felgi od innych producentów.
_________________
Ex BMW E36 318is E46 320d
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Rekrutacja do BAP

BMW AutoKlub Polska na Facebook'u - Lubisz to?? :)




Przeglądarka Opera statystyka
Strona wygenerowana w 1,64 sekundy. Zapytań do SQL: 12