| Mapa Google | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |


baner





Poprzedni temat «» Następny temat
[ E39] wymiana czujnika wału korbowego
Autor Wiadomość
mazik1 


Moje BMW: E39
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 115
Miejscowość: sieradz
Wysłany: 2012-01-01, 21:52   [ E39] wymiana czujnika wału korbowego
   Imię: mariusz


Witam Proszę o informacje jak samemu można wymienić czujnik impulsów wału korbowego w e39-2,5 benzyna. Czy jest to trudne i czy trzeba później kasować ewentualne błędy. Dzięki.
 
     
krystekp 
www.orr-bmw.pl


Moje BMW: E21 320, E23 745iA, E39 530dA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 131
Miejscowość: Ryki
Wysłany: 2012-01-02, 17:26   
   Imię: Krystian


z tego co pamiętam jest trudny dostęp do wtyczki pod kolektorem dolotowym, ale wszystko jest do ogarnięcia. Co do wykasowania błędu to zależy jaki kupiłeś czujnik, jak kiepski zamiennik to i tak może się w ogóle nie wykasować
_________________
E39 530dA
E23 745iA
E21 320
E46 328i
E36 318i
E36 323i
E34 525i
 
     
koper 
LIMA


Moje BMW: E39 528i+lpg
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 32
Miejscowość: P-wa
Wysłany: 2012-01-02, 18:56   
   Imię: sebastian


Krystek ma racje trzeba się dostać do wtyczki a są dwie jedna od rozrządu druga od wału lepszy dostęp będzie jak zdejmie się taki "czarny pojemnik" przy osłonie i upewnij czy dobrze podłączyłeś musi "cpyknąć" u mnie trzeba było wykasować a jak wymieniłem i wykasowałem to samochód ożył ;)
Powodzenia
_________________
pasji się nie tłumaczy..
 
     
cursor 


Moje BMW: E30 M40B18
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 55
Miejscowość: Racibórz
Wysłany: 2012-01-03, 07:16   
   Imię: Patryk


Ostatnio wymieniałem w M52B20. Przydaje się wyciągnąć wisko razem z obudową. Choćby dlatego, że stary czujnik często jest zapieczony i trzeba go czymś podważyć.

Co do wtyczki to znacznie łatwiej jest jak zdejmie się obudowę filtra powietrza(w sensie górną plastikową nakrętkę). Wtedy da się zmieścić rękę pod kolektor ssący.


W moim przypadku już bez kasowania błędów silnik "zauważył" nowy czujnik i odpalił bez zarzutu
 
     
mazik1 


Moje BMW: E39
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 115
Miejscowość: sieradz
Wysłany: 2012-01-08, 22:17   
   Imię: mariusz


Jeszcze jedna rzecz czy muszę wymienić czujnik z przewodem czy sam czujnik. Przewód jak widzę można odpiąć od czujnika i wymiana prostsza.
 
     
cursor 


Moje BMW: E30 M40B18
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 55
Miejscowość: Racibórz
Wysłany: 2012-01-09, 11:02   
   Imię: Patryk


Z tego co wiem to czujnik jest z przewodem. Tak samo wałka.
Oba przewody kończą się pod kolektorem ssącym
 
     
mazik1 


Moje BMW: E39
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 115
Miejscowość: sieradz
Wysłany: 2012-01-21, 19:18   
   Imię: mariusz


Witam ponownie. Czujnik wymieniony i autko ożyło. Jeździłem z uszkodzonym czujnikiem prawie rok. Co za ulga. Dzięki wszystkim za pomoc.
 
     
koper 
LIMA


Moje BMW: E39 528i+lpg
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 32
Miejscowość: P-wa
Wysłany: 2012-01-21, 20:29   
   Imię: sebastian


Nie zauważyłeś braku mocy? większego spalania?
_________________
pasji się nie tłumaczy..
 
     
mazik1 


Moje BMW: E39
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 115
Miejscowość: sieradz
Wysłany: 2012-01-22, 12:10   
   Imię: mariusz


Witam. Przez ten okres doprowadzałem autko do porządku. Wymieniłem przepływomierz bo też padł. Sam czujnik nie był do końca wadliwy i od czasu do czasu dało się jeździć. Na komputer pojechałem chyba w listopadzie 2011 roku i wtedy też dopiero dowiedziałem się że to ten czujnik. Później trochę pogadałem na forum co dało efekt w postaci wymiany tego czujnika. Zaryzykowałem i kupiłem na allegro używany czujnik i jak na razie nie zawiodłem się. Co do jego wymiany dodam że faktycznie osoba z wąską dłonią i ramieniem jest w stanie ten czujnik wyjąć z gniazda pod kolektorem bez potrzeby rozkręcania czegokolwiek. O sorki odkręciłem górną plastykową osłonę na silniku aby lepiej widzieć czujnik od góry. Starego czujnika wcale nie wyjmowałem bo tu właśnie trzeba coś tam odkręcić. Przewód dobrego czujnika przeprowadziłem obok co w niczym nie przeszkadza. Końcówkę z czujnikiem spiąłem krawatkę do gumowego przewodu chłodnicy aby się czasem nie wkręcił w wiatrak. Oczywiście kiedyś to poprawie ale na razie dałem spokój.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Rekrutacja do BAP

BMW AutoKlub Polska na Facebook'u - Lubisz to?? :)




Przeglądarka Opera statystyka
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 11