[e34] swap m20b25 na m50b25 vanos problem z elektryką

Problemy z elektryką, elektroniką oraz rozwiązania systemów car audio.

Moderatorzy: siwy, sysek, Marcin

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

[e34] swap m20b25 na m50b25 vanos problem z elektryką

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-08-29, 13:43

Witam. jestem w trakcie wkładania silnika m50b25 vanos do budy w której było m20b25 no i wszystko idzie ok prócz jednej rzeczy a mianowicie elektryka. główna kośc wiązki silnika w m20 jest inna niż w m50 i teraz moje pytanie.. Czy mógłby mi ktos podpowiedziec jak spiąć wiązki budy m20 z wiązką m50? jakieś schematy lub opisy? bardzo prosze o pomoc której nie uzyskałem jak narazie na żadnym innym forum;/

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-08-29, 20:17

ściągnij sobie schematy stąd:

http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/

a potem zostaje Ci szukać co gdzie poprzepinać. Trochę grzebania w schematach będzie. Powodzenia!
.. R13 5
.. ╚╬╬╝
.... 24

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-08-30, 09:35

kurka wodna.. przejrzałem te schematy i niby znalazłem to złącze ale nie ma tam ani opisu przewodów ani opisu pinów tylko informacje co idzie wiązką silnika i to wszystko....;/ może ma ktos dokładniejszy schemat samego złącza? lub jakąś ściągę jak połączyć te dwie kości? Auto ma już włożony silnik ale jak narazie wszystko stanęło na elektryce...

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-08-30, 13:45

.. R13 5

.. ╚╬╬╝

.... 24

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-08-30, 22:28

powiem tak.. to jest to czego szukałem;] z tym że... na obydwu stronach opisy połączeń różnia się i to bardzo:( ja już niewiem co o tym myśleć.. a jest jeszcze jeden problem a mianowicie wymontowywując silnik m20b25 odpiąłem kompa itp i co za tym idzie razem z wiązką silnika jest złącze diagnostyczne a w samochodzie z którego wymontowałem m50b25 vanos a jest to też e34 złącze diagnostyczne zostało przy samochodzie... czy to złącze się jakoś przekłada? czy teraz ma być bez złącza?

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-08-31, 10:16

Nie wiem jak wygląda wiązka m20 w porównaniu do m50. Nie wiem też czy wiązki są na tyle podobne że da się podpiąć m50 na wiązce od m20 - tutaj przydałoby się pytanie do kogoś kto to już robił. Spróbuję się coś dowiedzieć, ale niczego obiecać nie można, bo mało kto się taką wiedzą dzieli (kasa, kasa, kasa...)
.. R13 5

.. ╚╬╬╝

.... 24

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-08-31, 20:41

Piotrek - dobra i zła wiadomość:

dobra - wiemy gdzie leży przyczyna
zła - potrzebna jest kompletna wiązka od m50
.. R13 5

.. ╚╬╬╝

.... 24

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-09-02, 07:33

Kris wielkie podziękowania dla ciebie. dzięki twojej pomocy udało się wszystko podłączyć i samochód już śmiga:) jest jeszcze jedna rzecz a mianowicie autko odpaliło cyka itp z tym że na zegarach zapala mi msię komunikat "oelstand sensor" i cały czas świeci się kontrolka ABS-u. pozostało mi 7 przewodów w mojej starej wiązce których nie podłączyłem (na stronach które podałes opisywali te piny jako nie aktywne). No i teraz tak sobie myślę że w e30 nie było chyba abs-u? bo teraz biorąc dwie kostki w rękę kolory przewodów których nie podłączyłem u z wiązki m20 w większej mierze pokrywaja się z kolorami z wiązki m50 i teraz moje pytanie, czy można tą reszte przewodów podłączyć już kolorami? czy nic się nie stanie? podejrzewam że któreś z tych przewodów są odpowiedzialne za abs... mam rację?

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-09-02, 09:17

Olstand sensor to dosłownie czujnik poziomu oleju. Znajduje się zazwyczaj w misce oleju i wygląda na uszkodzony.

ABS bywał w E30, przeważnie pod koniec produkcji. Twoja E30 miała ABS? . Jeśli tak, to pewnie gdzieś te kable są, jak nie, to pytanie czy instalacja była przygotowana pod dodatkowe urządzenia, bo wychodziły modele z bogatą i ubogą instalacją elektryczną.

"There where a lot of extra wires on the e34 side of things ( ac , abs , )
I soldered a 10000 ohm resistor on to each of these and connected them to ground ( to stop them building up satic )"

Zrobiłeś tak jak tutaj jest opisane? 10kohm rezystor i do uziemienia?
.. R13 5

.. ╚╬╬╝

.... 24

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-09-02, 13:27

moje bmw to e34:) a przekładam wszystko też z e34 wiec i tu i tu jest abs. kwestia tylko ktore przewody w wtyczce są za niego odpowiedzialne

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-09-02, 18:41

Piotrek, sorry, ja żyję E30-tką ;)

na stronie 230

http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/

masz pełny schemat ABS. Kable nie idą do gniazda diagnostycznego. Na stronach 221-229 masz dokładnie rozrysowany schemat. Na str. 228 widać, że lampka z zegarów jest podłączona do pinu 11 hydraulicznej jednostki sterującej ABS'em szaro/czarno/żółtym przewodem. Sprawdź to połączenie.
.. R13 5

.. ╚╬╬╝

.... 24

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-09-03, 17:25

kurcze nie moge nic zrozumieć z tych schematów;/ bmka ogólnie śmiga i to nawet nieźle:) z tym że właśnie cały czas świeci mi abs, wyskakuje komunikat "oelstand sensor" i nie działa ekonomizer..moim zdaniem powodem tego są napewno nie podłączone przewody z wiązki, łącznie zostało mi ich siedem z kostki od m20 tylko teraz który z którym... nie chce nic spalić dlatego boję się łączyć je kolorami... w e34 z której wyjąłem m50 wszystko było ok czujnik poziomu oleju działał itp więc i u mnie musi to jakoś zadziałać.. tylko jak

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-09-03, 17:26

aha no i przy pompie abs wszystko jest ok poprostu chyba brak zasilania

piotrekpiotrek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 20
Rejestracja: 2009-06-16, 23:08
Lokalizacja: Garwolin

Postautor: piotrekpiotrek » 2011-09-05, 22:28

kurcze... owstał nowy problem... chciałęm zgasić kontrolkę "sensor oelstand" i podłączyłem niebiesko biały z niebiesko białym i ok komunikat przestał wyskakiwać ale połączyłem też pin 20 z kostki m20b25 z przewodem biało czerwonym z kostki m50 ( znalazłem opis że jest to przewód zasilania abs) i abs nie zgasł za to przestała działac mi temperatura silnika...;/ po włączeniu zapłonu na ciepłym silniku temp silnika troszke podskoczy ale nie osiąga nawet niebieskiego pola pomimo tego że silnik jest rozgrzany a wczesniej po swapie wszystko działalo ale jak robię test zegarów to wskaźnik temp wody normalnie idzie do góry i opada czyli chyba zegary są ok?

Awatar użytkownika
kris
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1166
Rejestracja: 2008-09-21, 22:47
Lokalizacja: WT

Postautor: kris » 2011-09-06, 19:10

Jeśli masz możliwość, podepnij kompa i sprawdź czy nie ma żadnych błędów. Teraz sprawa wygląda ciężko, polecam jednak sprawdzić bezpieczniki.
.. R13 5

.. ╚╬╬╝

.... 24


Wróć do „Elektryka, Elektronika & Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości