[ E39] Zmiana żarówek na xenony - co i jak?

Problemy z elektryką, elektroniką oraz rozwiązania systemów car audio.

Moderatorzy: sysek, Marcin, siwy

[ E39] Zmiana żarówek na xenony - co i jak?

Postautor: woojt » 2009-01-29, 16:42

czy to skomplikowana operacja - zmiana żarówek na żarniki ksenonowe? co trzeba kupić prócz tych żarników, jakieś kable? przejściówki etc?
Ostatnio zmieniony 2009-01-29, 22:28 przez woojt, łącznie zmieniany 1 raz
moje byłe ;)
Awatar użytkownika
woojt
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 201
Rejestracja: 2008-10-22, 14:26
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: niunia i oli » 2009-02-08, 11:44

teoretycznie to żadna filozofia kupujesz zestaw HIDi tyle, ale jak dla mnie to trąci wieśtuningiem. Żeby zrobić takie coś zgodnie ze sztuka to powinieneś wymienić reflektory które zgodnie ze swoja homologacja są do właśnie takiego źródła światła, założyć DZIAŁAJĄCE spryskiwacze reflektorów, wymienić LCM lub zaprogramować jak da się obecny aby miał funkcje samo poziomowania, oraz założyć czujniki na obu osiach aby to poziomowanie działało.
Po takim uzbrojeniu auta nie mam nic przeciw xenonom w twoim autku.

Pozdro
niunia i oli
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 168
Rejestracja: 2009-02-06, 13:20
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: woojt » 2009-02-08, 14:11

raczej myślałem o poprawie widoczności - jest jednak różnica przy ksenonach... ale faktycznie chyba za dużo zabawy
moje byłe ;)
Awatar użytkownika
woojt
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 201
Rejestracja: 2008-10-22, 14:26
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: embejo » 2009-02-09, 17:37

Panowie!
Po pierwsze dyskusje na temat tego czy powinny być samopoziomujące się reflektory oraz spryskiwacze trwają i nadal będą trwać, a ludzie jak jeździli na ksenonach tak jeżdżą.
Wcale nie ma dużo zabawy, a widoczność jest dużo lepsza, ponieważ światło ksenonowe nie ginie na deszczu jak zwykle to obserwujemy przy zwykłych żarówkach. Sam miałem ksenony o temp. barwowej 6000 Kelwinów i byłem super zadowolony.
Ktoś może powiedzieć, no tak, ale oślepia się innych. Racja, ale tylko w przypadku szkła ryflowanego, które inaczej załamuje światło i może oślepiać.Chociaż ja miałem zwykłe ryflowane i nikt mi nie migał, że kogoś oślepiam. Spryskiwacze mogą się przydać w zimę, kiedy światło ksenonu o wiele mniej rozgrzewa reflektor i może śnieg się wcale nie topić, ale ja nie miałem takich przygód. Dlatego najlepiej założyć soczewki i do tego ksenony, tam jest szkło nieryflowane, gładkie, które inaczej załamuje światło. Ja nikogo nie namawiam, piszę o tym co wie, sam jeździłem i problemów nie miałem.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2009-02-09, 22:39 przez embejo, łącznie zmieniany 1 raz
embejo
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 8
Rejestracja: 2009-02-09, 11:29
Lokalizacja: Świercze

Postautor: niunia i oli » 2009-02-09, 22:45

I obyś nie miał

Może z przeciwnej strony jeździli ludzie co im to nie przeszkadza ale mi wystarczy ze za HIDy w np niemczech mogą ci zwinąć auto na parking. Poza tym już nie długo (i oby jak najszybciej) w polsce też zaczną sprawdzać homologacje takich pseudo ksenonów. Poza tym to chyba jednak ksenon dość mocno nagrzewa lampę i śmiem sądzić że w zwykłych odblaskowych reflektorach szybciej stopią śnieg niż zwykła żarówka.
Póki co zestawy HID u nas są powszechnie zakładane ale nie zmienia to faktu że one są niezgodne z kodeksem (i akurat tu się z kodeksem zgadzam ;) ) i odpowiadając koledze napisałem jak to powinno być zrobione.
Każdy ma swoje zdanie na ten temat i tyle. Pamiętajmy jednak że nie jesteśmy sami na drodze i to co tobie wydaje się super rozwiązaniem na leprze światło może przeszkadzać innym ot co.
Ja jak widzę z przeciwka auto które mnie oślepia (HID, zła regulacja, halogeny w ładną pogodę i podobne wynalazki) włączam w mojej strzałce wszystko co tylko świeci z przodu i tyle. Niestety u nas policja nie sprawdza właśnie tego i nie kara za bardzo za oświetlenie a szkoda więc ja troszkę daję po oczkach dla odmiany :)))

Pozdro
niunia i oli
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 168
Rejestracja: 2009-02-06, 13:20
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: embejo » 2009-02-10, 07:15

Widać niunia oli, że masz zerowe pojęcie co do xenonów i temp., jaka panuje wewnątrz reflektora. Czy kiedykolwiek dotykałeś reflektora ze zwykłymi żarówkami a z xenonem? Wydaję mi się, że nie i jeśli myślisz, iż jest jak napisałeś to jesteś w błędzie. Dlaczego? Hid pobiera 35 W ,a halogen 65 W, ksenon traci mniej energii w posrtaci ciepła, dlatego tak nie nagrzewa reflektora, więc proszę o niewprowadzanie innych użytkowników forum w błąd.
embejo
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 8
Rejestracja: 2009-02-09, 11:29
Lokalizacja: Świercze

Postautor: niunia i oli » 2009-02-10, 08:29

Kolego akurat posiadam auto z ksenonami i troszkę wiem czy topi się śnieg na nich czy nie i to ty nie wprowadzaj ludzi w błąd bo zaraz napiszesz że można okrętowy reflektor założyć żeby lepiej widzieć. Może i mniej ciepła wydzielają ale spryskiwacze nie sa do oczyszczania lamp ze śniegu tylko po to żeby światła były czyściejsze bo nie wiem czy wiesz ale światło sie załamuje da brudnej szybie reflektora i wtedy oślepia. I jak przy konwencjonalnych żarówkach nie mamy do czynienia z tak jasnym światłem nie jest to moze takie groźne natomiast w xenonie takie rozszczepienie czy odbicie światła na brudnym szkle powoduje naprawdę solidne oślepienie aut z przeciwka.
Czepiasz się szczegółów a istota całej sprawy jest fakt że HIDy sa niezgodne z kodeksem drogowym i w 99% oślepiają ludzi z naprzeciwka. Więc to ty sie nie unos tylko jak doradzasz to doradzaj zgodnie z panującym prawem i z zasadą że nie jesteś sam na drodze. Zgodzę się z tobą że w soczewkowych reflektorach z gładką szyba jest to o wiele leprze rozwiązanie ale nadal pozostaje spryskiwacz i poziomowanie.
Życzę ci powodzenia w jeżdżeniu na HIDach i mam nadzieję że w końcu się za to wezmą i tacy jak ty którzy zakładają takie wynalazki będą musieli je zdemontować.

Ogólnie jestem za żeby sobie poprawiać widoczność na drodze ale wszystko w ramach rozsądku i przede wszystkim zgodnie z przepisami. Nie chciał bym doradzić koledze że niech założy HIDy bo super sprawa i elegancko świecą a potem się okaże że trafi na policjanta i zabiorą mu dowód.
Tyle mam do powiedzenia na ten temat i tyle. Każdy ma swoje zdanie na ten temat dopuki prawo w Polsce nie zacznie być egzekwowane.

Pozdrawiam



Powiem ci tylko że kilka moich poprzednich aut miało słabe światła i nie trzeba zakładać HId żeby poprawić widoczność. Wystarczy wyczyścić porządnie reflektor i kupić pożądne żarówki np Philipsy BlueVision i naprawdę sporo się poprawia.
niunia i oli
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 168
Rejestracja: 2009-02-06, 13:20
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: embejo » 2009-02-10, 09:32

Toć chyba pisałem o ryflowanym szkle i ty czytaj ze zrozumieniem. Ryflowane szkło załamuje inaczej światło, dlatego w soczewki można bez problemu wrzucić zestawy HID
embejo
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 8
Rejestracja: 2009-02-09, 11:29
Lokalizacja: Świercze

Postautor: embejo » 2009-02-10, 09:34

Miałem conajmniej 2 kontrole drogowe na xenonach HID, ponadto mają certyfikację i było na pudełku oznaczenie, iż jest homologacja, więc w czym problem????
embejo
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 8
Rejestracja: 2009-02-09, 11:29
Lokalizacja: Świercze

Postautor: Comret » 2009-02-10, 09:54

Może i mniej ciepła wydzielają ale spryskiwacze nie sa do oczyszczania lamp ze śniegu tylko po to żeby światła były czyściejsze bo nie wiem czy wiesz ale światło sie załamuje da brudnej szybie reflektora i wtedy oślepia.


Niestety to jest prawda. Nie wiem czy rodzaj szkła ma na to jakiś wymierny wpływ. Inaczej producenci zakładaliby specjalne klosze a nie bawili się w instalowanie spryskiwaczy.

Jak robić ksenony to porządnie, jak dla mnie bez rewelacji. Świeci lepiej ale różnica mnie nie powala swobodnie mógłbym mieć normalne lampy.
Awatar użytkownika
Comret
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2682
Rejestracja: 2009-01-06, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: niunia i oli » 2009-02-10, 09:57

Homologację kolego masz na sprzedaż w UE i tylko na to.
Homologacja na reflektorze musi być zgodna ze źródłem światła jaki może być stosowany do w/w reflektora.
Więc przykładowo masz reflektor z homologacja na żarówke H1 wkładając zestaw HID homologacja niestety nie jest zgodna i tracisz prawnie homologacje na reflektor więc jesteś poza przepisami.
poza tym strasznie się uniosłeś jakbyś na 100 % mógł zapewnić kolegę który pytał że ma wszystko na 100% zgodne z prawem.
Ja tylko na samym początku napisałem jak powinno być i tyle.
Ty mając HIDy się uniosłeś i próbujesz mnie przekonać że jestem w błędzie chociaż napisałem wszystko zgodnie z prawem.
Mnie nie przekonasz do HID i tyle i będę walił każdemu kto mnie oślepia długimi po oczach i tyle.
Ja napisałem wszystko zgodnie z prawem i zgodnie z moim czystym sumieniem ot co.
Każdy niech robi co chce i tyle. Nawet niech sobie świeczki wstawi, mam tylko nadzieję że troszkę się zmieni i będzie troszkę bardziej sprawdzany stan aut na naszych drogach.

Więc zakładajcie sobie co chcecie - szerokości ;)
niunia i oli
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 168
Rejestracja: 2009-02-06, 13:20
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Matej » 2009-02-10, 11:38

niunia popieram :piwko: ,jak mnie coś z przeciwka oślepia a w 98% to jakis .... z HIDem to też wale długimi po oczach a że mam bi-xenon to ktoś ma głupio
Matej
-#Norma1
-#Norma1
 
Posty: 92
Rejestracja: 2007-11-20, 16:47
Lokalizacja: Wielkopolska

Postautor: Luciu-Wrocław » 2009-02-10, 13:00

Matej pisze:niunia popieram :piwko: ,jak mnie coś z przeciwka oślepia a w 98% to jakis .... z HIDem to też wale długimi po oczach a że mam bi-xenon to ktoś ma głupio

Możesz mi podać sposób w jaki jadąc z naprzeciwka z odległości kilkudziesięciu metrów można ocenić czy ktoś ma HIDa czy fabryczne ksenony ale jest przykładowo załadowany ziemniakami aż nie dało rady wypoziomować ? Bardzo mnie to ciekawi bo mam pewne obawy że możesz też jak to napisałeś "walić długimi po oczach" ludziom którzy mają fabryczne lampy .

Rozumiem że można się domyślić że e30 fabrycznych ksenonów nie ma ale jak wyliczyć te 98% ? Liczysz , zapisujesz później sumujesz ilość aut czy jakoś może inaczej ?
Luciu-Wrocław
-#Norma2
-#Norma2
 
Posty: 152
Rejestracja: 2007-02-22, 05:50
Lokalizacja: WROCŁAW

Postautor: Prezes » 2009-02-10, 18:00

Luciu-Wrocław pisze:Liczysz , zapisujesz później sumujesz ilość aut czy jakoś może inaczej ?

też mnie to ciekawi... :D

nie namawiam do łamania prawa, ale jeszcze żadna lampa projektorowa (z soczewką) z zamontowanym HID i ustawiona na stacji diagnostycznej nie raziła mnie na drodze. A już troszkę tego widziałem, u znajomych i nie tylko.

HID w lampach niesoczewkowych to już przesada - oczywiście mowa o instalacjach niefabrycznych.

ale spierajcie się dalej, fajnie się czyta :jeee:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: Coupe'jka & Diesel & eFka & Czarna
Ex BMW: E30 320i, E34 520i, E38 740i, E39 530d, E34 525i, E39 540i, E60 530d, E30 320/5 Cabrio, E65 745i, E39 M5, F01 740i, E46 330d...

>> Fabryka Błysku - odnowa samochodów <<
Awatar użytkownika
Prezes
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 7331
Rejestracja: 2007-01-17, 23:12
Lokalizacja: WPR

Postautor: marcosz » 2009-02-10, 22:37

Ja popieram stanowisko jakie prezentuje niunia...homologację nie wymyślono na złość użytkownikom dróg, to wszystko musi być dopasowane, łącznie z automatycznym poziomowaniem...żarówki ksenonowe są produkowanie do lamp soczewkowych i zwykłych [D2S i D2R] i faktycznie można robić wszystko ale zasad należy się trzymać
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Następna

Wróć do Elektryka, Elektronika & Car Audio

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości