| Mapa Google | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |


baner





Poprzedni temat «» Następny temat
[ E39] Zmiana żarówek na xenony - co i jak?
Autor Wiadomość
woojt 



Moje BMW: 118i F20
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 200
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2009-01-29, 16:42   [ E39] Zmiana żarówek na xenony - co i jak?
   Imię: Wojtek


czy to skomplikowana operacja - zmiana żarówek na żarniki ksenonowe? co trzeba kupić prócz tych żarników, jakieś kable? przejściówki etc?
_________________
moje byłe ;)
 
     
niunia i oli 


Moje BMW: E60 535D ~ ALPINA D5
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 124
Miejscowość: Wrocław
Wysłany: 2009-02-08, 11:44   
   Imię: Olek i Ania


teoretycznie to żadna filozofia kupujesz zestaw HIDi tyle, ale jak dla mnie to trąci wieśtuningiem. Żeby zrobić takie coś zgodnie ze sztuka to powinieneś wymienić reflektory które zgodnie ze swoja homologacja są do właśnie takiego źródła światła, założyć DZIAŁAJĄCE spryskiwacze reflektorów, wymienić LCM lub zaprogramować jak da się obecny aby miał funkcje samo poziomowania, oraz założyć czujniki na obu osiach aby to poziomowanie działało.
Po takim uzbrojeniu auta nie mam nic przeciw xenonom w twoim autku.

Pozdro
 
 
     
woojt 



Moje BMW: 118i F20
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 200
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2009-02-08, 14:11   
   Imię: Wojtek


raczej myślałem o poprawie widoczności - jest jednak różnica przy ksenonach... ale faktycznie chyba za dużo zabawy
_________________
moje byłe ;)
 
     
embejo 
*Początkujący*

Moje BMW: 520 24V E34 1992
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Miejscowość: Świercze
Wysłany: 2009-02-09, 17:37   
   Imię: Marcin


Panowie!
Po pierwsze dyskusje na temat tego czy powinny być samopoziomujące się reflektory oraz spryskiwacze trwają i nadal będą trwać, a ludzie jak jeździli na ksenonach tak jeżdżą.
Wcale nie ma dużo zabawy, a widoczność jest dużo lepsza, ponieważ światło ksenonowe nie ginie na deszczu jak zwykle to obserwujemy przy zwykłych żarówkach. Sam miałem ksenony o temp. barwowej 6000 Kelwinów i byłem super zadowolony.
Ktoś może powiedzieć, no tak, ale oślepia się innych. Racja, ale tylko w przypadku szkła ryflowanego, które inaczej załamuje światło i może oślepiać.Chociaż ja miałem zwykłe ryflowane i nikt mi nie migał, że kogoś oślepiam. Spryskiwacze mogą się przydać w zimę, kiedy światło ksenonu o wiele mniej rozgrzewa reflektor i może śnieg się wcale nie topić, ale ja nie miałem takich przygód. Dlatego najlepiej założyć soczewki i do tego ksenony, tam jest szkło nieryflowane, gładkie, które inaczej załamuje światło. Ja nikogo nie namawiam, piszę o tym co wie, sam jeździłem i problemów nie miałem.
pozdrawiam.
 
     
niunia i oli 


Moje BMW: E60 535D ~ ALPINA D5
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 124
Miejscowość: Wrocław
Wysłany: 2009-02-09, 22:45   
   Imię: Olek i Ania


I obyś nie miał

Może z przeciwnej strony jeździli ludzie co im to nie przeszkadza ale mi wystarczy ze za HIDy w np niemczech mogą ci zwinąć auto na parking. Poza tym już nie długo (i oby jak najszybciej) w polsce też zaczną sprawdzać homologacje takich pseudo ksenonów. Poza tym to chyba jednak ksenon dość mocno nagrzewa lampę i śmiem sądzić że w zwykłych odblaskowych reflektorach szybciej stopią śnieg niż zwykła żarówka.
Póki co zestawy HID u nas są powszechnie zakładane ale nie zmienia to faktu że one są niezgodne z kodeksem (i akurat tu się z kodeksem zgadzam ;) ) i odpowiadając koledze napisałem jak to powinno być zrobione.
Każdy ma swoje zdanie na ten temat i tyle. Pamiętajmy jednak że nie jesteśmy sami na drodze i to co tobie wydaje się super rozwiązaniem na leprze światło może przeszkadzać innym ot co.
Ja jak widzę z przeciwka auto które mnie oślepia (HID, zła regulacja, halogeny w ładną pogodę i podobne wynalazki) włączam w mojej strzałce wszystko co tylko świeci z przodu i tyle. Niestety u nas policja nie sprawdza właśnie tego i nie kara za bardzo za oświetlenie a szkoda więc ja troszkę daję po oczkach dla odmiany :) ))

Pozdro
 
 
     
embejo 
*Początkujący*

Moje BMW: 520 24V E34 1992
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Miejscowość: Świercze
Wysłany: 2009-02-10, 07:15   
   Imię: Marcin


Widać niunia oli, że masz zerowe pojęcie co do xenonów i temp., jaka panuje wewnątrz reflektora. Czy kiedykolwiek dotykałeś reflektora ze zwykłymi żarówkami a z xenonem? Wydaję mi się, że nie i jeśli myślisz, iż jest jak napisałeś to jesteś w błędzie. Dlaczego? Hid pobiera 35 W ,a halogen 65 W, ksenon traci mniej energii w posrtaci ciepła, dlatego tak nie nagrzewa reflektora, więc proszę o niewprowadzanie innych użytkowników forum w błąd.
 
     
niunia i oli 


Moje BMW: E60 535D ~ ALPINA D5
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 124
Miejscowość: Wrocław
Wysłany: 2009-02-10, 08:29   
   Imię: Olek i Ania


Kolego akurat posiadam auto z ksenonami i troszkę wiem czy topi się śnieg na nich czy nie i to ty nie wprowadzaj ludzi w błąd bo zaraz napiszesz że można okrętowy reflektor założyć żeby lepiej widzieć. Może i mniej ciepła wydzielają ale spryskiwacze nie sa do oczyszczania lamp ze śniegu tylko po to żeby światła były czyściejsze bo nie wiem czy wiesz ale światło sie załamuje da brudnej szybie reflektora i wtedy oślepia. I jak przy konwencjonalnych żarówkach nie mamy do czynienia z tak jasnym światłem nie jest to moze takie groźne natomiast w xenonie takie rozszczepienie czy odbicie światła na brudnym szkle powoduje naprawdę solidne oślepienie aut z przeciwka.
Czepiasz się szczegółów a istota całej sprawy jest fakt że HIDy sa niezgodne z kodeksem drogowym i w 99% oślepiają ludzi z naprzeciwka. Więc to ty sie nie unos tylko jak doradzasz to doradzaj zgodnie z panującym prawem i z zasadą że nie jesteś sam na drodze. Zgodzę się z tobą że w soczewkowych reflektorach z gładką szyba jest to o wiele leprze rozwiązanie ale nadal pozostaje spryskiwacz i poziomowanie.
Życzę ci powodzenia w jeżdżeniu na HIDach i mam nadzieję że w końcu się za to wezmą i tacy jak ty którzy zakładają takie wynalazki będą musieli je zdemontować.

Ogólnie jestem za żeby sobie poprawiać widoczność na drodze ale wszystko w ramach rozsądku i przede wszystkim zgodnie z przepisami. Nie chciał bym doradzić koledze że niech założy HIDy bo super sprawa i elegancko świecą a potem się okaże że trafi na policjanta i zabiorą mu dowód.
Tyle mam do powiedzenia na ten temat i tyle. Każdy ma swoje zdanie na ten temat dopuki prawo w Polsce nie zacznie być egzekwowane.

Pozdrawiam



Powiem ci tylko że kilka moich poprzednich aut miało słabe światła i nie trzeba zakładać HId żeby poprawić widoczność. Wystarczy wyczyścić porządnie reflektor i kupić pożądne żarówki np Philipsy BlueVision i naprawdę sporo się poprawia.
 
 
     
embejo 
*Początkujący*

Moje BMW: 520 24V E34 1992
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Miejscowość: Świercze
Wysłany: 2009-02-10, 09:32   
   Imię: Marcin


Toć chyba pisałem o ryflowanym szkle i ty czytaj ze zrozumieniem. Ryflowane szkło załamuje inaczej światło, dlatego w soczewki można bez problemu wrzucić zestawy HID
 
     
embejo 
*Początkujący*

Moje BMW: 520 24V E34 1992
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Miejscowość: Świercze
Wysłany: 2009-02-10, 09:34   
   Imię: Marcin


Miałem conajmniej 2 kontrole drogowe na xenonach HID, ponadto mają certyfikację i było na pudełku oznaczenie, iż jest homologacja, więc w czym problem????
 
     
Comret 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E46 330xd Touring
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 2639
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2009-02-10, 09:54   
   Imię: Konrad


Cytat:
Może i mniej ciepła wydzielają ale spryskiwacze nie sa do oczyszczania lamp ze śniegu tylko po to żeby światła były czyściejsze bo nie wiem czy wiesz ale światło sie załamuje da brudnej szybie reflektora i wtedy oślepia.


Niestety to jest prawda. Nie wiem czy rodzaj szkła ma na to jakiś wymierny wpływ. Inaczej producenci zakładaliby specjalne klosze a nie bawili się w instalowanie spryskiwaczy.

Jak robić ksenony to porządnie, jak dla mnie bez rewelacji. Świeci lepiej ale różnica mnie nie powala swobodnie mógłbym mieć normalne lampy.
 
     
niunia i oli 


Moje BMW: E60 535D ~ ALPINA D5
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 124
Miejscowość: Wrocław
Wysłany: 2009-02-10, 09:57   
   Imię: Olek i Ania


Homologację kolego masz na sprzedaż w UE i tylko na to.
Homologacja na reflektorze musi być zgodna ze źródłem światła jaki może być stosowany do w/w reflektora.
Więc przykładowo masz reflektor z homologacja na żarówke H1 wkładając zestaw HID homologacja niestety nie jest zgodna i tracisz prawnie homologacje na reflektor więc jesteś poza przepisami.
poza tym strasznie się uniosłeś jakbyś na 100 % mógł zapewnić kolegę który pytał że ma wszystko na 100% zgodne z prawem.
Ja tylko na samym początku napisałem jak powinno być i tyle.
Ty mając HIDy się uniosłeś i próbujesz mnie przekonać że jestem w błędzie chociaż napisałem wszystko zgodnie z prawem.
Mnie nie przekonasz do HID i tyle i będę walił każdemu kto mnie oślepia długimi po oczach i tyle.
Ja napisałem wszystko zgodnie z prawem i zgodnie z moim czystym sumieniem ot co.
Każdy niech robi co chce i tyle. Nawet niech sobie świeczki wstawi, mam tylko nadzieję że troszkę się zmieni i będzie troszkę bardziej sprawdzany stan aut na naszych drogach.

Więc zakładajcie sobie co chcecie - szerokości ;)
 
 
     
Matej 



Moje BMW: M3 Competition e46 coupe i 530d E60
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 92
Miejscowość: Wielkopolska
Wysłany: 2009-02-10, 11:38   
   Imię: Matej


niunia popieram :piwko: ,jak mnie coś z przeciwka oślepia a w 98% to jakis .... z HIDem to też wale długimi po oczach a że mam bi-xenon to ktoś ma głupio
 
     
Luciu-Wrocław 
Browarmistrz



Moje BMW: E34 540i Manual , E34 520iA
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 152
Miejscowość: WROCŁAW
Wysłany: 2009-02-10, 13:00   
   Imię: Łukasz


Matej napisał/a:
niunia popieram :piwko: ,jak mnie coś z przeciwka oślepia a w 98% to jakis .... z HIDem to też wale długimi po oczach a że mam bi-xenon to ktoś ma głupio

Możesz mi podać sposób w jaki jadąc z naprzeciwka z odległości kilkudziesięciu metrów można ocenić czy ktoś ma HIDa czy fabryczne ksenony ale jest przykładowo załadowany ziemniakami aż nie dało rady wypoziomować ? Bardzo mnie to ciekawi bo mam pewne obawy że możesz też jak to napisałeś "walić długimi po oczach" ludziom którzy mają fabryczne lampy .

Rozumiem że można się domyślić że e30 fabrycznych ksenonów nie ma ale jak wyliczyć te 98% ? Liczysz , zapisujesz później sumujesz ilość aut czy jakoś może inaczej ?
_________________

 
 
     
Prezes 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E46 330d, E36 328Ci, 997 4S, 970 GTS
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 7283
Miejscowość: WPR
Wysłany: 2009-02-10, 18:00   
   Imię: Łukasz


Luciu-Wrocław napisał/a:
Liczysz , zapisujesz później sumujesz ilość aut czy jakoś może inaczej ?

też mnie to ciekawi... :D

nie namawiam do łamania prawa, ale jeszcze żadna lampa projektorowa (z soczewką) z zamontowanym HID i ustawiona na stacji diagnostycznej nie raziła mnie na drodze. A już troszkę tego widziałem, u znajomych i nie tylko.

HID w lampach niesoczewkowych to już przesada - oczywiście mowa o instalacjach niefabrycznych.

ale spierajcie się dalej, fajnie się czyta :jeee:
_________________
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: Coupe'jka & Diesel & eFka & Czarna
Ex BMW: E30 320i, E34 520i, E38 740i, E39 530d, E34 525i, E39 540i, E60 530d, E30 320/5 Cabrio, E65 745i, E39 M5, F01 740i...

>> Fabryka Błysku - odnowa samochodów <<
 
     
marcosz 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: ALPINA B5S
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 2215
Miejscowość: Gniezno
Wysłany: 2009-02-10, 22:37   
   Imię: Marek


Ja popieram stanowisko jakie prezentuje niunia...homologację nie wymyślono na złość użytkownikom dróg, to wszystko musi być dopasowane, łącznie z automatycznym poziomowaniem...żarówki ksenonowe są produkowanie do lamp soczewkowych i zwykłych [D2S i D2R] i faktycznie można robić wszystko ale zasad należy się trzymać
_________________
GALERIA ALPINY
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Rekrutacja do BAP

BMW AutoKlub Polska na Facebook'u - Lubisz to?? :)




Przeglądarka Opera statystyka
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 11