[ E60] 530d -automat szarpie

Problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem, itp.

Moderatorzy: sysek, Marcin, siwy

[ E60] 530d -automat szarpie

Postautor: albert » 2009-10-09, 20:22

Zauważyłem od jakiegoś czasu coraz bardziej nasilające się szarpnięcie przy schodzeniu z biegu 3 na 2 na automacie lub przejście z 1 na 2.Dziwne tylko na tej dwójce.Może wymienić olej i filtr?Najgorsze jest schodzenie z biegów ,aż czuje się takie walnięcie.Może ktoś z Was miał taki przypadek?????
Ostatnio zmieniony 2009-10-26, 22:54 przez albert, łącznie zmieniany 1 raz
albert
 

Postautor: Bawolo » 2009-10-09, 22:02

moze to nie jest zbyt elokwentna odpowiedz ale jak mialem peugeota 607 2.2hdi automat mialem to samo i po czasie skonczylo sie to kompletnym rozwaleniem skrzyni biegow az olej poszedl na ulice masakra pozniej zrobili mi skrzynie od podstaw i szczerze ci powiem czasami to samo sie zdarzalo ale mniej nikt nie wiedzial co jest grane samochod juz jezdzi ponad 1.5 roku po naprawie skrzyni i czasami tak wali no coz .....

moj mechanior powiedzial ze u mnie bylo proste co sie stalo ktos juz reperowal moja skrzynie i zle ja poskaldal moze twoja tez bylo robiona i ktos jakas fuszere odstawil .. jedz na kompa sprawdzic skrzynie ale do bmw tam powinno cos wykazac pozdro
Bawolo
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 13
Rejestracja: 2009-06-14, 07:47
Lokalizacja: Dublin

Postautor: albert » 2009-10-10, 15:46

Masz rację zrobię test komputerowy ,zobaczymy co się urodzi.Dam znać.Dzięki
albert
 

Postautor: adict » 2009-10-10, 19:16

według mnie na 99% dwumasowe koło, ono odpowiada za szarpanie podczas zmiany biegów
adict
 

Postautor: Ditu » 2009-10-11, 15:50

adict pisze:według mnie na 99% dwumasowe koło, ono odpowiada za szarpanie podczas zmiany biegów

Jesteś pewien że w automacie jest 2mas :what: :mysli: :nie:
Oj raczej nie :bag:
Ditu
-#Ranga3
-#Ranga3
 
Posty: 419
Rejestracja: 2008-11-20, 12:10
Lokalizacja: Wawa

Postautor: adict » 2009-10-11, 16:12

ups wybacz nie spojrzałem ze automat. kiedyś słyszałem ze w podobnych przypadkach wymiana oleju w skrzyni pomagała
adict
 

Postautor: Ditu » 2009-10-11, 18:15

Spoko.A ile ma Buma najechane i jak zmieniać to w warsztacie
który wie jak to robić, bo inaczej to remont i jakieś 2500-4500 tyś pęka
Pozdrawiam i mam nadzieję że będzie OK :D ;) :tak:
Ditu
-#Ranga3
-#Ranga3
 
Posty: 419
Rejestracja: 2008-11-20, 12:10
Lokalizacja: Wawa

Postautor: albert » 2009-10-12, 20:33

Jestem umówiony jutro na test skrzyni,zobaczymy co wykaże.Rzeczywiście rozmawiałem wczoraj z Kolesiem,który w 530i-2006 rok miał identyczne objawy w serwisie rzucili cenę ok. 3.500 zł,znajomy mechanik od skrzyń automatycznych wymienił olej ,filtr i jak ręką odjął.Jutro zobaczymy.
albert
 

Postautor: Prezes » 2009-10-15, 11:49

albert, i jakie efekty??
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: Coupe'jka & Diesel & eFka & Czarna
Ex BMW: E30 320i, E34 520i, E38 740i, E39 530d, E34 525i, E39 540i, E60 530d, E30 320/5 Cabrio, E65 745i, E39 M5, F01 740i, E46 330d...

>> Fabryka Błysku - odnowa samochodów <<
Awatar użytkownika
Prezes
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 7332
Rejestracja: 2007-01-17, 23:12
Lokalizacja: WPR

Postautor: albert » 2009-10-15, 15:24

Genaralnie lipa,gość wymienił olej z michą włącznie(plastykowa) koszt 500 zł, olej oraz wlał jakiś srodek,który ma oczyścić skrzynię(zaworki,itp),po tygodniu mam podjechać na komputer,twierdzi,że będzie jak to powiedział''uczył ją jeżdzić od początku''czyli polega to na zaprogramowaniu skrzyni.
Wkurza mnie to,że przełączenie z R na D daje efekt takiego szarpnięcia i jest to odczuwalne na tylnym moście lub zawieszeniu,jakby coś się urywało.Przejscie z 1 na 2 szarpnięcie i schodzenie z 3 na 2 to samo ,na innych biegach jest ok.Ręce opadają! Koszty zapłaciłem suma 970 zł i na razie nic,można rzec nawet gorzej.
albert
 

Postautor: Prezes » 2009-10-15, 16:37

albert pisze:Wkurza mnie to,że przełączenie z R na D daje efekt takiego szarpnięcia i jest to odczuwalne na tylnym moście lub zawieszeniu,jakby coś się urywało.

Nie mam czegoś takiego w E60 :mysli: :uhh:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: Coupe'jka & Diesel & eFka & Czarna
Ex BMW: E30 320i, E34 520i, E38 740i, E39 530d, E34 525i, E39 540i, E60 530d, E30 320/5 Cabrio, E65 745i, E39 M5, F01 740i, E46 330d...

>> Fabryka Błysku - odnowa samochodów <<
Awatar użytkownika
Prezes
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 7332
Rejestracja: 2007-01-17, 23:12
Lokalizacja: WPR

Postautor: Marcin » 2009-10-15, 17:02

Prezes pisze:albert napisał/a:
Wkurza mnie to,że przełączenie z R na D daje efekt takiego szarpnięcia i jest to odczuwalne na tylnym moście lub zawieszeniu,jakby coś się urywało.

Nie mam czegoś takiego w E60 :mysli: :uhh:


Ja też nie mam takiego objawu u siebie. A podpinałeś pod kompa?? Może jakieś błędy się pojawiły w skrzyni i coś szwankuje
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<
Awatar użytkownika
Marcin
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 1326
Rejestracja: 2009-09-02, 00:11
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: albert » 2009-10-16, 09:33

Komputer na daną chwilę nie wykrył żadnych uszkodzeń.
albert
 

Postautor: albert » 2009-10-26, 17:24

Witam,jestem w lekkim szoku,gość jak pisałem wymienił olej w skrzyni i dziś byłem na nowym zaprogramowaniu skrzyni,nic nie dało(lekka poprawka) wyczyścił jaden z zaworów i jak ręką odjął,jest wszystko w porządku,skrzynia pracuje płynnie aż miło.
albert
 

Postautor: 130rapid » 2009-10-26, 17:48

albert pisze:...wyczyścił jeden z zaworów...


Kolejny dowód rzeczowy, że dożywotni olej we współczesnych automatach, to jeden wielki pic na wodę. :bag: Przy tradycyjnej regularnej wymianie ATF, minimum co 2 lata lub 60 tys. km, zaworek nie przytkałby się osadami.

Dobrze, że trafiłeś na magika. :tak: :jeee:
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
Włącz myślenie (zarządco drogi)!
130rapid
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 1257
Rejestracja: 2007-01-24, 01:06
Lokalizacja: Biezdrowo k. Wronek

Następna

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron