[ E61] 530D Świecące prawie wszyskie kontrolki

Problemy z elektryką, elektroniką oraz rozwiązania systemów car audio.

Moderatorzy: siwy, sysek, Marcin

adict

[ E61] 530D Świecące prawie wszyskie kontrolki

Postautor: adict » 2009-10-27, 19:03

witam ponownie

od jakiegoś ,miesiąca mam takie objawy że prawie codziennie rano gdy przejadę
1km czasami 2km a czasem tylko ruszę, zapalają mi się wszystkie kontrolki
na desce, gaśnie na chwilę główny wyświetlacz, nadmuch również jak jest włączony.
Zawsze wywala te same błędy : uszkodzenie skrzyni biegów,(automat), run flat indicator failure, servotronic, akumulator, (jest nowy i była robiona jego adaptacja ).

Jedna rzecz którą zauważyłem to to iż zrobiło się tak jak zaczęły być niższe temp.
na zewnątrz.

Po zgaszeniu silnika i jego ponownym zapaleniu problem znika na cały dzień.
Z autem się nic nie dzieje.

Proszę Was o pomoc bo Aso na niewiele się niestety zdaję, poza wymianą połowy auta.

pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony 2009-10-27, 21:52 przez adict, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
130rapid
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 1257
Rejestracja: 2007-01-24, 01:06
Lokalizacja: Biezdrowo k. Wronek

Postautor: 130rapid » 2009-10-27, 19:20

Coś mi mówi podskórnie, że może to być sprawka "schodzącego" akumulatora.

Niby nie ma związku, ale skoki napięcia spowodowane złą kondycją baterii potrafią czynić cuda i niewidy.
Prowadzenie samochodu jest jak język chiński - jednego i drugiego uczysz się całe życie.
Włącz myślenie (zarządco drogi)!

adict

Postautor: adict » 2009-10-27, 19:34

napisałem że akumulator jest nowy i po adaptacji.

Awatar użytkownika
ludek
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 1414
Rejestracja: 2008-05-14, 22:46
Lokalizacja: ???

Postautor: ludek » 2009-10-27, 19:42

Nowy, nie znaczy dobry.

Też mam same kłopoty z elektryką od wymaiany aku na nowy. ;/
Ciągle spada napięcie.

Inna sprawa, że wypadałoby zostawić samochód w ASO lub u ogarniętego BMkarza, żeby go sobie następnego dnia rano odpalili na zimno i sczytrali te błędy.
Było, minęło...

adict

Postautor: adict » 2009-10-27, 20:08

problem w tym że nie dzieje się to każdego dnia

Awatar użytkownika
ludek
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 1414
Rejestracja: 2008-05-14, 22:46
Lokalizacja: ???

Postautor: ludek » 2009-10-27, 23:01

Więc to nie problem, a zaleta, bo z całą pewnością usterka wystąpi i tego dnia, gdy auto będzie w serwisie.

Gorszą opcją byłaby awaria 3 razy/miesiąc.
Było, minęło...

adict

Postautor: adict » 2009-10-28, 17:20

to że mogę jechać to aso to i ja wiem , czekam na Wasze jakieś pomysły

PJ
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 5
Rejestracja: 2009-07-19, 10:20
Lokalizacja: Myślenice

Postautor: PJ » 2009-10-28, 17:59

a akumulatory macie oryginalne z bmw mój znajomy miał podobnie kupił nie oryginalny i po 3 dniach siadał po rożnych manewrach zmuszony był kupić oryginalny

Awatar użytkownika
ludek
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 1414
Rejestracja: 2008-05-14, 22:46
Lokalizacja: ???

Postautor: ludek » 2009-10-28, 18:40

adict pisze:to że mogę jechać to aso to i ja wiem , czekam na Wasze jakieś pomysły

Z pomysłów, to nasuwa się jeden: wywala błędy jeden (lub więcej) z modułów.
Ale który i z jakiej przyczyny -kto to może wiedzieć?

Zrozum, że samochód, którym jeździsz ma do tego stopnia rozbudowaną elektronikę, że nawet wyszkolony w temacie serwisant-elektronik BMW nie odgadnie samodzielnie przyczyny problemów.
Ma od tego złącze diagnostyczne i oprogramowanie oraz grubą na 3000 stron instrukcję postępowania serwisowego, które ma mu w tym pomóc.
On sam z pomocą tych narzędzi działa na zasadzie małpy w zoo: jak wciśnie odpowiedni guzik, na ekranie wyskoczy mu banan -tak się serwisuje współczesne samochody.

Mówiąc wyżej, że należy udać się na diagnozę, mieliśmy z kolegami na myśli, że zgadywanki w tym zakresie są bezcelowe.

Bo nawet, jeżeli ktoś wpadłby cudownym sposobem na pomysł, że źródłem błędu jest trzeci szeregowy przekaźnik modułu nr 6862217/RX/262 na pomocniczym obwodzie głównej szyny magistrali info. sterowania modułów elektrycznych wnętrza WG/IIA/WB01/05 - i trzeba go sprawdzić, upewnić się, że jest włąsciwie podpięty do magistrali, zaprogramować, sprawdzić, jak nie pomoże, wymienić, zaprogramować, sprawdzić... do tego założyć należy, że informacje te są w jęz. niemieckim -to co Ci taka informacja da?

Pozdrawiam
Było, minęło...

bodziu-uk
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 2
Rejestracja: 2009-10-28, 21:54
Lokalizacja: KWIDZYN

Postautor: bodziu-uk » 2009-10-28, 22:43

Witam, ja miałem identyczną sytuację z zapaleniem sie wszystkich kontrolek na desce rozdzielczej w trakcie startu silnika i było to spowodowane wadliwym akumulatorem. Pojawiały się również rónego rodzaju błedy ..... faillure, itd. Po zamontowaniu nowego akumulatora ; wszystko ustąpiło, musiałem tylko ustawić datę i godzinę. Obecnie mam problem z tylną klapą która się nie domyka zawsze albo sama się otwiera. Już byłem na serwisie i mam stwierdzoną usterkę w zawiasach klapy tylnej a dokładnie w przewodach które się tam znajduję- są przetarte lub przełamane. Naprawa w ASO jest bardzo droga i dlatego szukam tanszego rozwiązania (sprytnego elektryka). pozdrawiam.

adict

Postautor: adict » 2009-11-25, 21:47

witam ponownie

sprawa wygląda tak, iż w aso wymienili mi taki przekaźnik na desce z innymi bezpiecznikami
taka kwadratowa kostka.
Po jego wyjęciu wyskakują dokładnie takie błędy o których pisałem na początku postu.

tydzień czasu było dobrze aż do wczoraj gdzie znowu rano po przejechaniu 1km
wywaliło te same błędy.

wydaję mi się że jest to związane z tą kostką ale w końcu ją wymieniono

jestem już bezradny proszę o jakieś wskazówki


Wróć do „Elektryka, Elektronika & Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości