[ E34] drgania przy hamowaniu

Problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem, itp.

Moderatorzy: siwy, sysek, Marcin

biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

[ E34] drgania przy hamowaniu

Postautor: biskit » 2009-10-28, 19:27

witam, mam problem z moim autem, a mianowicie podczas hamowania od 110 do 80 km/h pojawiają się dziwne drgania od przednich kół.Zostało wymienione całe zawieszenie,piasty, koła wyważone, zbieżność ustawiona,tarcze są całe i grube, a nadal jest tak samo.poradźcie coś proszę. :hit1:
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 23:27 przez biskit, łącznie zmieniany 1 raz.

sciema
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 39
Rejestracja: 2009-02-02, 21:52
Lokalizacja: Augustów

Postautor: sciema » 2009-10-28, 20:07

sprawdz czy tarcze nie są zwichrowane

Awatar użytkownika
slav
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 1949
Rejestracja: 2009-02-23, 23:57
Lokalizacja: Piastów k/Warszawy

Re: drgania przy hamowaniu

Postautor: slav » 2009-10-28, 20:15

biskit pisze:tarcze są całe i grube


No to akurat nie wyklucza, że drgania mogą pochodzić od zwichrowanych tarcz. Jeśli naprawdę tarcze wyglądają na "świeże" - to może daj je do ślusarza - niech je delikatnie "lizną" na tokarni :mysli: - wtedy wyeliminujesz bicie "od tarcz"
*jestem świetny w łóżku......mogę spać godzinami*

Zobacz moją Karminkę - E24 628CSiA

choody
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: choody » 2009-10-28, 20:26

Liczy się też sposób montażu tarcz - piasta i tarcza w miejscu styku powinny być oczyszczone na lustro ...... nową tarczę należy także "dotrzeć" ale to zapewne zrobiłeś ......
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie

Awatar użytkownika
bąku
-#Norma6
-#Norma6
Posty: 1026
Rejestracja: 2009-05-05, 16:48
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Postautor: bąku » 2009-10-28, 20:37

To że tarcze są grube i całe nie oznacza że są proste, ale dziwne jest to że drgania występują tylkp przy tej prędkości co podałeś :mysli:

biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: biskit » 2009-10-28, 20:50

tarcze z piastą wyczyściłem na lustro. a jak mam sprawdzić czy tarcze są zwichrowane :mysli:

biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: biskit » 2009-10-28, 20:53

jakiś czas temu były przetaczane nic to nie zmieniło

choody
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: choody » 2009-10-28, 21:01

Łożyska kół może źle nabite ....... może tuleja wahacza ta przy podłużnicy jest walnięta (wada fabryczna)

ciężki temat ....... bo z takim czymś się nie spotkałem .........
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie

biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: biskit » 2009-10-28, 21:05

jeśli chodzi o wahacze to wszystkie były wymieniane,łożysk nie nabijałem ponieważ piasty też zmieniłem...

choody
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: choody » 2009-10-28, 21:09

czyli łożyska zostawiłeś stare?? jeśli tak to zapewne one są sprawcą zamieszania, a czy jakieś buczenie jest przy hamowaniu??

Albo tarcz nie dotarłeś, znajomy tak miał 3 komplety zmieniał zanim mu nie powiedziałem o dotarciu tarcz

EDIT: Tak dla potomności:

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie

Awatar użytkownika
Dziwny
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 19
Rejestracja: 2009-09-25, 20:58
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Dziwny » 2009-10-28, 23:21

Ja od siebie dodam - jako że pracuję na budowie i dojazd mam wiecznie zabłocony często od jazdy po błotku troche sie tego badziewia dostanie na felge od środka - powstaje różnica masy na prędkości i kierownica telepie sięjak szalona - ale to jest zaówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu - proponuję sprawdzić - to akurat nic nie kosztuje - trochę czasu.
Poza tym powiem Ci, że sam zmieniłem klocki tydzień temu. zrobiłem już ok 800km i pilnowałem, żeby siędobrze dotarły. Tarcze mam proste i o sporej jeszcze grubości. po przejechaniu tylu kilometrów też na hamowaniu przy podobnych prędkościach kierownica wibruje - tłumaczę to dalszym docieraniem klocków do tarczy, na której faktem wyczówa namacalnie stopień zużycia. Wydaje mi się, że po prostu jeszcze Twoje hamulce muszą się dotrzeć.
Pozdrawiam! Szymek

Awatar użytkownika
Tx
-#Ranga3
-#Ranga3
Posty: 478
Rejestracja: 2009-06-20, 01:33
Lokalizacja: WOT
Kontaktowanie:

Postautor: Tx » 2009-10-29, 12:56

biskit hmm :mysli:
A napisz Ty mi dokladnie jakie masz felgi?
Czy to sa napewno orginalne kola do E34 i czy otwor centrujacy felgi jest 72.6 (bo tak powinno byc) a nie przypadkiem 74.1 bo kola sa np. od E39?
I czy ten sam obiaw jest np. na 100% orginalnych kolach do E34?
Obrazek Obrazek
BMW - Banditen Motor Wagen
http://www.motoarchive.pl/noname

pblady
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 33
Rejestracja: 2009-10-21, 19:09
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: pblady » 2009-10-29, 17:30

Udaj się do mechanika, który posiada taki przyrząd jak w linku i wszystko Ci on wyjaśni.


http://www.ate-info.de/prod_detail.asp? ... &artid=171

biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: biskit » 2009-10-29, 18:09

felgi oryginalne na bank . dzięki Paweł za podpowiedz ;)

choody
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: choody » 2009-10-29, 18:23

A jakie masz opony - może wyszła jakaś ich wada?? takie coś miałem przy tańszych oponach nie pamiętam marki ale coś cenionego na rynku, aż byłem zdziwiony jak się zdeformowały, w kilku zakładach wulkanizacyjnych wyważałem koła bo tłukło w końcu jeden zauważył, że gumy szmaty ...... pomimo że miesiąc je używałem ......
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości