[ E34] drgania przy hamowaniu

Problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem, itp.

Moderatorzy: sysek, Marcin, siwy

[ E34] drgania przy hamowaniu

Postautor: biskit » 2009-10-28, 19:27

witam, mam problem z moim autem, a mianowicie podczas hamowania od 110 do 80 km/h pojawiają się dziwne drgania od przednich kół.Zostało wymienione całe zawieszenie,piasty, koła wyważone, zbieżność ustawiona,tarcze są całe i grube, a nadal jest tak samo.poradźcie coś proszę. :hit1:
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 23:27 przez biskit, łącznie zmieniany 1 raz
biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: sciema » 2009-10-28, 20:07

sprawdz czy tarcze nie są zwichrowane
sciema
-#Ranga1
-#Ranga1
 
Posty: 39
Rejestracja: 2009-02-02, 21:52
Lokalizacja: Augustów

Re: drgania przy hamowaniu

Postautor: slav » 2009-10-28, 20:15

biskit pisze:tarcze są całe i grube


No to akurat nie wyklucza, że drgania mogą pochodzić od zwichrowanych tarcz. Jeśli naprawdę tarcze wyglądają na "świeże" - to może daj je do ślusarza - niech je delikatnie "lizną" na tokarni :mysli: - wtedy wyeliminujesz bicie "od tarcz"
*jestem świetny w łóżku......mogę spać godzinami*

Zobacz moją Karminkę - E24 628CSiA
Awatar użytkownika
slav
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 1949
Rejestracja: 2009-02-23, 23:57
Lokalizacja: Piastów k/Warszawy

Postautor: choody » 2009-10-28, 20:26

Liczy się też sposób montażu tarcz - piasta i tarcza w miejscu styku powinny być oczyszczone na lustro ...... nową tarczę należy także "dotrzeć" ale to zapewne zrobiłeś ......
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
choody
-#Ranga1
-#Ranga1
 
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: bąku » 2009-10-28, 20:37

To że tarcze są grube i całe nie oznacza że są proste, ale dziwne jest to że drgania występują tylkp przy tej prędkości co podałeś :mysli:
bąku
-#Norma6
-#Norma6
 
Posty: 1026
Rejestracja: 2009-05-05, 16:48
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Postautor: biskit » 2009-10-28, 20:50

tarcze z piastą wyczyściłem na lustro. a jak mam sprawdzić czy tarcze są zwichrowane :mysli:
biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: biskit » 2009-10-28, 20:53

jakiś czas temu były przetaczane nic to nie zmieniło
biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: choody » 2009-10-28, 21:01

Łożyska kół może źle nabite ....... może tuleja wahacza ta przy podłużnicy jest walnięta (wada fabryczna)

ciężki temat ....... bo z takim czymś się nie spotkałem .........
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
choody
-#Ranga1
-#Ranga1
 
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: biskit » 2009-10-28, 21:05

jeśli chodzi o wahacze to wszystkie były wymieniane,łożysk nie nabijałem ponieważ piasty też zmieniłem...
biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: choody » 2009-10-28, 21:09

czyli łożyska zostawiłeś stare?? jeśli tak to zapewne one są sprawcą zamieszania, a czy jakieś buczenie jest przy hamowaniu??

Albo tarcz nie dotarłeś, znajomy tak miał 3 komplety zmieniał zanim mu nie powiedziałem o dotarciu tarcz

EDIT: Tak dla potomności:

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
choody
-#Ranga1
-#Ranga1
 
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Postautor: Dziwny » 2009-10-28, 23:21

Ja od siebie dodam - jako że pracuję na budowie i dojazd mam wiecznie zabłocony często od jazdy po błotku troche sie tego badziewia dostanie na felge od środka - powstaje różnica masy na prędkości i kierownica telepie sięjak szalona - ale to jest zaówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu - proponuję sprawdzić - to akurat nic nie kosztuje - trochę czasu.
Poza tym powiem Ci, że sam zmieniłem klocki tydzień temu. zrobiłem już ok 800km i pilnowałem, żeby siędobrze dotarły. Tarcze mam proste i o sporej jeszcze grubości. po przejechaniu tylu kilometrów też na hamowaniu przy podobnych prędkościach kierownica wibruje - tłumaczę to dalszym docieraniem klocków do tarczy, na której faktem wyczówa namacalnie stopień zużycia. Wydaje mi się, że po prostu jeszcze Twoje hamulce muszą się dotrzeć.
Pozdrawiam! Szymek
Dziwny
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 19
Rejestracja: 2009-09-25, 20:58
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Tx » 2009-10-29, 12:56

biskit hmm :mysli:
A napisz Ty mi dokladnie jakie masz felgi?
Czy to sa napewno orginalne kola do E34 i czy otwor centrujacy felgi jest 72.6 (bo tak powinno byc) a nie przypadkiem 74.1 bo kola sa np. od E39?
I czy ten sam obiaw jest np. na 100% orginalnych kolach do E34?
Obrazek Obrazek
BMW - Banditen Motor Wagen
http://www.motoarchive.pl/noname
Tx
-#Ranga3
-#Ranga3
 
Posty: 478
Rejestracja: 2009-06-20, 01:33
Lokalizacja: WOT

Postautor: pblady » 2009-10-29, 17:30

Udaj się do mechanika, który posiada taki przyrząd jak w linku i wszystko Ci on wyjaśni.


http://www.ate-info.de/prod_detail.asp? ... &artid=171
pblady
-#Ranga1
-#Ranga1
 
Posty: 33
Rejestracja: 2009-10-21, 19:09
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: biskit » 2009-10-29, 18:09

felgi oryginalne na bank . dzięki Paweł za podpowiedz ;)
biskit
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 6
Rejestracja: 2009-10-28, 18:51
Lokalizacja: chełm

Postautor: choody » 2009-10-29, 18:23

A jakie masz opony - może wyszła jakaś ich wada?? takie coś miałem przy tańszych oponach nie pamiętam marki ale coś cenionego na rynku, aż byłem zdziwiony jak się zdeformowały, w kilku zakładach wulkanizacyjnych wyważałem koła bo tłukło w końcu jeden zauważył, że gumy szmaty ...... pomimo że miesiąc je używałem ......
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
choody
-#Ranga1
-#Ranga1
 
Posty: 22
Rejestracja: 2009-10-28, 15:51
Lokalizacja: Mińsk mazowiecki

Następna

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości