| Mapa Google | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |


baner





Poprzedni temat «» Następny temat
[ E34] drgania przy hamowaniu
Autor Wiadomość
biskit 
*Początkujący*

Moje BMW: e 34
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 6
Miejscowość: chełm
Wysłany: 2009-10-28, 19:27   [ E34] drgania przy hamowaniu
   Imię: marcin


witam, mam problem z moim autem, a mianowicie podczas hamowania od 110 do 80 km/h pojawiają się dziwne drgania od przednich kół.Zostało wymienione całe zawieszenie,piasty, koła wyważone, zbieżność ustawiona,tarcze są całe i grube, a nadal jest tak samo.poradźcie coś proszę. :hit1:
 
     
sciema 
siema


Moje BMW: E46 320d 150 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 39
Miejscowość: Augustów
Wysłany: 2009-10-28, 20:07   
   Imię: Marcin


sprawdz czy tarcze nie są zwichrowane
_________________

 
     
slav 



Moje BMW: E24 628CSi '85
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1949
Miejscowość: Piastów k/Warszawy
Wysłany: 2009-10-28, 20:15   Re: drgania przy hamowaniu
   Imię: Sławek


biskit napisał/a:
tarcze są całe i grube


No to akurat nie wyklucza, że drgania mogą pochodzić od zwichrowanych tarcz. Jeśli naprawdę tarcze wyglądają na "świeże" - to może daj je do ślusarza - niech je delikatnie "lizną" na tokarni :mysli: - wtedy wyeliminujesz bicie "od tarcz"
_________________
*jestem świetny w łóżku......mogę spać godzinami*

Zobacz moją Karminkę - E24 628CSiA
 
     
choody 
Modyfikator


Moje BMW: e30 m-tech 1 m50b25
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Miejscowość: Mińsk mazowiecki
Wysłany: 2009-10-28, 20:26   
   Imię: Kamil


Liczy się też sposób montażu tarcz - piasta i tarcza w miejscu styku powinny być oczyszczone na lustro ...... nową tarczę należy także "dotrzeć" ale to zapewne zrobiłeś ......
_________________
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
     
bąku 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: E30 325e '86
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 1026
Miejscowość: Warszawa-Ursus
Wysłany: 2009-10-28, 20:37   
   Imię: Bartek


To że tarcze są grube i całe nie oznacza że są proste, ale dziwne jest to że drgania występują tylkp przy tej prędkości co podałeś :mysli:
 
 
     
biskit 
*Początkujący*

Moje BMW: e 34
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 6
Miejscowość: chełm
Wysłany: 2009-10-28, 20:50   
   Imię: marcin


tarcze z piastą wyczyściłem na lustro. a jak mam sprawdzić czy tarcze są zwichrowane :mysli:
 
     
biskit 
*Początkujący*

Moje BMW: e 34
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 6
Miejscowość: chełm
Wysłany: 2009-10-28, 20:53   
   Imię: marcin


jakiś czas temu były przetaczane nic to nie zmieniło
 
     
choody 
Modyfikator


Moje BMW: e30 m-tech 1 m50b25
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Miejscowość: Mińsk mazowiecki
Wysłany: 2009-10-28, 21:01   
   Imię: Kamil


Łożyska kół może źle nabite ....... może tuleja wahacza ta przy podłużnicy jest walnięta (wada fabryczna)

ciężki temat ....... bo z takim czymś się nie spotkałem .........
_________________
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
     
biskit 
*Początkujący*

Moje BMW: e 34
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 6
Miejscowość: chełm
Wysłany: 2009-10-28, 21:05   
   Imię: marcin


jeśli chodzi o wahacze to wszystkie były wymieniane,łożysk nie nabijałem ponieważ piasty też zmieniłem...
 
     
choody 
Modyfikator


Moje BMW: e30 m-tech 1 m50b25
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Miejscowość: Mińsk mazowiecki
Wysłany: 2009-10-28, 21:09   
   Imię: Kamil


czyli łożyska zostawiłeś stare?? jeśli tak to zapewne one są sprawcą zamieszania, a czy jakieś buczenie jest przy hamowaniu??

Albo tarcz nie dotarłeś, znajomy tak miał 3 komplety zmieniał zanim mu nie powiedziałem o dotarciu tarcz

EDIT: Tak dla potomności:

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń
_________________
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
     
Dziwny 
*Początkujący*


Moje BMW: Było: 320i E36 Coupe, Jest 316 E36 4d
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 19
Miejscowość: Katowice
Wysłany: 2009-10-28, 23:21   
   Imię: Szymon


Ja od siebie dodam - jako że pracuję na budowie i dojazd mam wiecznie zabłocony często od jazdy po błotku troche sie tego badziewia dostanie na felge od środka - powstaje różnica masy na prędkości i kierownica telepie sięjak szalona - ale to jest zaówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu - proponuję sprawdzić - to akurat nic nie kosztuje - trochę czasu.
Poza tym powiem Ci, że sam zmieniłem klocki tydzień temu. zrobiłem już ok 800km i pilnowałem, żeby siędobrze dotarły. Tarcze mam proste i o sporej jeszcze grubości. po przejechaniu tylu kilometrów też na hamowaniu przy podobnych prędkościach kierownica wibruje - tłumaczę to dalszym docieraniem klocków do tarczy, na której faktem wyczówa namacalnie stopień zużycia. Wydaje mi się, że po prostu jeszcze Twoje hamulce muszą się dotrzeć.
Pozdrawiam! Szymek
 
 
     
Tx 
Skipper



Moje BMW: E39 530iA Ex. E39 528i 96r/E34 525 tds 92r
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 478
Miejscowość: WOT
Wysłany: 2009-10-29, 12:56   
   Imię: Radek


biskit hmm :mysli:
A napisz Ty mi dokladnie jakie masz felgi?
Czy to sa napewno orginalne kola do E34 i czy otwor centrujacy felgi jest 72.6 (bo tak powinno byc) a nie przypadkiem 74.1 bo kola sa np. od E39?
I czy ten sam obiaw jest np. na 100% orginalnych kolach do E34?
_________________

BMW - Banditen Motor Wagen
http://www.motoarchive.pl/noname
 
     
pblady 


Moje BMW: e34 524td
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 33
Miejscowość: Gorzów
  Wysłany: 2009-10-29, 17:30   
   Imię: Paweł


Udaj się do mechanika, który posiada taki przyrząd jak w linku i wszystko Ci on wyjaśni.


http://www.ate-info.de/pr...60093&artid=171
 
     
biskit 
*Początkujący*

Moje BMW: e 34
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 6
Miejscowość: chełm
Wysłany: 2009-10-29, 18:09   
   Imię: marcin


felgi oryginalne na bank . dzięki Paweł za podpowiedz ;)
 
     
choody 
Modyfikator


Moje BMW: e30 m-tech 1 m50b25
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Miejscowość: Mińsk mazowiecki
Wysłany: 2009-10-29, 18:23   
   Imię: Kamil


A jakie masz opony - może wyszła jakaś ich wada?? takie coś miałem przy tańszych oponach nie pamiętam marki ale coś cenionego na rynku, aż byłem zdziwiony jak się zdeformowały, w kilku zakładach wulkanizacyjnych wyważałem koła bo tłukło w końcu jeden zauważył, że gumy szmaty ...... pomimo że miesiąc je używałem ......
_________________
e-30/ e36/e34 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Rekrutacja do BAP

BMW AutoKlub Polska na Facebook'u - Lubisz to?? :)




Przeglądarka Opera statystyka
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11