[ E39] jakie opony na 17 felgi

Rozmawiamy o "obuwiu" naszych bawarek.

Moderatorzy: siwy, sysek, Marcin

markulus
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 31
Rejestracja: 2009-09-17, 21:00
Lokalizacja: olsztyn

[ E39] jakie opony na 17 felgi

Postautor: markulus » 2010-01-13, 21:28

witam kolegów czy można założyc opony 225/55 17 letnie chociaż na słupku brak takiego rozmiaru obecnie mam 235/45 ale chcę zmienic na wyższy profil zły stan naszych dróg sami wiecie

AdamM
-#Norma4
-#Norma4
Posty: 544
Rejestracja: 2009-01-23, 22:53
Lokalizacja: WZ

Postautor: AdamM » 2010-01-13, 21:39

225/45 nie wiem dlaczego źle Ci się jeździ na 235. Zmień na 16 np 225/55

markulus
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 31
Rejestracja: 2009-09-17, 21:00
Lokalizacja: olsztyn

Postautor: markulus » 2010-01-13, 21:45

chodzi mi głównie o zbyt niski profil na nasze drogi a nie bardzo mam czas na kombinowanie z felgami i zamianą na miejsze

AdamM
-#Norma4
-#Norma4
Posty: 544
Rejestracja: 2009-01-23, 22:53
Lokalizacja: WZ

Postautor: AdamM » 2010-01-13, 21:48

Wyższy profil to przy 215/50 ale na lato nie pasują wg mnie do BMW.

Awatar użytkownika
YatzeK
-#Norma1
-#Norma1
Posty: 99
Rejestracja: 2008-03-31, 21:02
Lokalizacja: Lbn

Postautor: YatzeK » 2010-01-15, 16:44

Różnica w wysokości ścianki bocznej pomiędzy 235/45, a 215/50 to raptem ok. 2mm, więc czy ten profil taki wyższy? Zresztą cokolwiek by nie wymyślać, to przy zachowaniu tej samej średnicy felgi z profilem nic nie zrobisz żeby zachować średnicę koła.

225/55R17 w nadkola wejdzie, chociaż średnica koła zwiększy się o prawie 4cm, a to dużo. I nie wiem jak się samochód zachowa z dużym obciążeniem, albo przy maksymalnym skręcie. Żeby ci gdzieś nie ocierało.

No i 225/55 na pewno będą dużo droższe od 235/45.

Podsumowując - moim zdaniem bez sensu. Jak ci za twardo to naprawdę jedyna odczuwalna zmiana będzie przy zejściu do 16 cali.

Awatar użytkownika
das
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 55
Rejestracja: 2009-07-04, 06:50
Lokalizacja: Podkarpacie

Postautor: das » 2010-02-10, 06:51

YatzeK, zgadzam się w 100% cena będzie dużo wyższa a różnica w komforcie praktycznie minimalna
Jak ktoś ceni sobie komfort to zdecydowanie 16c

Bolek
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 37
Rejestracja: 2009-10-19, 07:05
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Bolek » 2010-02-10, 09:05

Zgadzam sie..jedynei zejscie nizej da odczuwalna roznice. Ja jezdze na 17 i juz jakos sie przyzwyczailem - ale nasze drogi zostawiaja wiele do zyczenia i teraz z ta wiedza mocno bym sie zastanowil czy brac 17...a kiedys myslalem o 18 :)









_________________
moto giełda i samochody

Awatar użytkownika
YatzeK
-#Norma1
-#Norma1
Posty: 99
Rejestracja: 2008-03-31, 21:02
Lokalizacja: Lbn

Postautor: YatzeK » 2010-02-10, 09:45

No i właśnie teraz mając wiedzę możesz podjąć sensowną decyzję.

Najgorsze, jak ci co jeździli max na 16-kach krzyczą, ze 17-tki to już wóz drabiniasty!

Awatar użytkownika
das
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 55
Rejestracja: 2009-07-04, 06:50
Lokalizacja: Podkarpacie

Postautor: das » 2010-02-10, 15:17

ja właśnie sprzedałem kpl 18 BBS i zaczynam szukać 17c, a na 18C jeździło mi się całkiem przyjemnie i gdyby nie wysoka cena nowych opon to bym nie zmieniał, ale cóż wole mniejsze a nowe

Awatar użytkownika
HUSKY
-#Norma1
-#Norma1
Posty: 94
Rejestracja: 2009-05-07, 17:55
Lokalizacja: Lgota Nadwarcie

Postautor: HUSKY » 2010-02-17, 23:17

Kolega das powiedział święte słowa lepiej mieć 16" z nowymi markowymi oponami niż 18" z łysymi oponami marki Łarałara.
Ale to jest zdanie nielicznych.

pablo364
-#Ranga1
-#Ranga1
Posty: 28
Rejestracja: 2009-06-23, 11:16
Lokalizacja: Kraków

Postautor: pablo364 » 2010-02-21, 15:24

Ja mam założone 18-tki Continentala za 4 zapłaciłem 800 PLN, używki roczne, bieżnik 7mm. Koszt nowych jest kosmiczny więc lepiej zastanowić się wcześniej. Jednak można kupić w miarę tanio używane opony dobrej jakości. Profil 45 więc nie ma się co oszukiwać w sprawie komfortu. Albo rybki, albo akwarium.


Wróć do „Felgi & Opony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości