[E46] Jak pralka automatyczna!!?? :/

Problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem, itp.

Moderatorzy: siwy, sysek, Marcin

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

[E46] Jak pralka automatyczna!!?? :/

Postautor: TomekU » 2010-01-23, 01:31

Witam,

Jakis czas temu zauwazylem dziwny objaw ale bylo to chwilowe wiec sie nieprzejalem, jednak dzisiaj problem powrocil i juz nie ustapil... ;/
Przed jego opisaniem dodam ze wymienilem przed tygodniem lozyska z tylu i to na najlepsze jakie byly bo nie laduje do auta ktorym jezdze jakis swinstw. Mam calkiem nowe kola z oponkami Bridgestone (ale kola odpadają poniewaz nie zawsze sie tak dzieje!)

Problem polaga na tym ze podczas jazdy, raczej szybszej bo powyzej 110km/h i gdy auto jest juz cieple i przejechalo z wiakszą predkoscią kilkanascie/kilkadziesiat kilometrow przyspieszajac i pozniej juz jadac rozwno tyl auta zaczyna zachowywac sie jak pralka automatyczna podczas wirowania na wysokich obrotach!! Dlugo zastanawialem sie jak to opisac, ale to doslownie takie wrazenie, coprawda drgania sa bardzo niewielkie, slabo odczuwalne ale halas raczej glosny... Dodam ze jak lece powiedzmy 120km/h i wrzuce na luz nic sie nie zmienia, halas nie ustaje, a jak podczas tych dziwnych objawow zaczal bym jeszcze gwaltownie shamowywac samochod to halas sie nasila i dochodzi do tego jeszcze wycie!!
Pozatym zauwazylem tez ze na 4 i 5 biegi ponizej 2000 obrotow samochod jest glosniejszy niz za zwyczaj... Zawsze byl troche glosny, tak jak bym go zaduszal ale teraz sie to nasililo..

Czy ktos ma pojecie czym spowodowane moga byc takie objawy????
Hamulce? Uklad napedowy? (Silnik pracuje cicho bez wahan, nie traci mocy nie halasuje, mozna powiedziec ze jak narazie idealnie!)
To raczej dobiega z Wału.....
Zalamuje rece, nie mam pojecia co to moze byc... :what:
Proszę o radę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kemer85
-#Norma3
-#Norma3
Posty: 300
Rejestracja: 2009-08-15, 14:36
Lokalizacja: Iłża/Hofen

Postautor: kemer85 » 2010-01-23, 13:26

Witam! Miałem podobny problem, tylko, że przy małej prędkości. Pisk był niesamowity. Pomógł klucz do kół, którym parę razy porządnie uderzyłem w tarczę hamulcową. Problem ten pojawił się po wyjechaniu z grząskiego śniegu, chyba jakiś kamyk wpadł między tarczę a klocek. Może u Ciebie to to samo?
Pozdrawiam!
Kupię całe letnie koła 17"/18" do E61

kemer85

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: TomekU » 2010-01-23, 16:17

Dzis jechslem sle zbyt krotko i nie bylo sie gdzie rozpedzic... U mnie to raczej takie dudnienie, doslownie jbeben pralki na wysokich obrotach... Moze tarcza hamulcowa? A moze cos w dyfrze? Raczej na to bym stawial ale reki nie daje. To odglos buczenia/dudninia + lekkie drgania, przy hamowaniu dodatkowo straszne wycie/buczenie :(

Krystek_525
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-21, 19:04
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postautor: Krystek_525 » 2010-01-23, 18:14

Witam moze to wina opon, po ich rozgrzaniu ktoras moze miec bicie. Moglo tak sie stac np jak auto boksowalo kolami na sniegu opona sie wtwdy rozgrzewa a zaraz chlodzi i klopot gotowy. Warto tez sprawdzic czy dyfer ma olej i czy podpora walu jest w dobrym stanie to tez moze powodowac takie objawy.

Awatar użytkownika
Master
-#Norma4
-#Norma4
Posty: 541
Rejestracja: 2007-01-19, 11:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Master » 2010-01-24, 09:34

Jeśli opony są nowe to czy były na doważaniu po 300km ??? Nie masz może w feldze zamarzniętego lodu?
Hamulcom bym raczej dał spokój, choć można je sprawdzić bo to tylko zdjęcie koła.
Podpora wału - możliwe, ale z wału nie masz mocnych drgań, raczej o sporej częstotliwości.

Pozdrawiam
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl<<

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: TomekU » 2010-01-26, 09:31

Witam,

Oponki były doważane i sprawdzane jakies półtora miesiaca temu (w jedna wbil się gwozc akurat z tylu) wyważyłem przy okazji wszystkie wlasnie ze względu na to ze były nowe.

Auto zaczyna dziwnie się zachowywac dopiero po przejechaniu około 50 km i zauważyłem tez ze jak lece prostą i malo hamuje to wszystko jest wporzadku. Po kilku ostrych hamowaniach auto wchodząc na wyższe prędkości (powiedzmy od 100 wzwyż) zaczyna drgac, efekt taki sam jak na oponie z „balonem” … Znajomy mechanik mowil mi ze mogą to być tarcze z tylu, rozgrzeja się i wpadaja w bicia, dodatkowo jak hamuje auto strasznie wyje, hamulce z tylu piszcza i po shamowaniu nawet do 40km/h tył auta dosłownie „bije” czym szybciej tym z wieksza częstotliwością.
Jak na zniszczonych czy krzywych felgach, ale jak przestane używać hamulcow lub zatrzymam się na chwilke (1 minute) i rusze dalej, wszystko ustaje..
Normalnie dla mnie to już czary… :what:

Awatar użytkownika
Comret
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 2679
Rejestracja: 2009-01-06, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Comret » 2010-01-26, 10:20

Podpora wału - możliwe, ale z wału nie masz mocnych drgań, raczej o sporej częstotliwości.


Może to być to.

Ja miałem takie okazyjne objawy, wibracji przy przyspieszaniu i problemem były... wtryskiwacze.
BMW AutoKlub Polska >> http://www.bmwautoklub.pl/ <<

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: TomekU » 2010-01-26, 10:47

Podpora wału mówicie... Ktoś sie orientuje jaki moze być przybliżony koszt? :)

robson77
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 121
Rejestracja: 2008-04-07, 12:43
Lokalizacja: Jelenia Gora

Postautor: robson77 » 2010-01-26, 10:54

zobacz sobie tutaj.....możne coś pomoże. http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=26&fg=10
Ex BMW E36 318is E46 320d

Awatar użytkownika
Comret
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 2679
Rejestracja: 2009-01-06, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Comret » 2010-01-26, 10:58

Ktoś sie orientuje jaki moze być przybliżony koszt?


Ty sie najpierw dwiedz co to faktycznie jest. Ja też myślałem, że nie wiadomo jakie cuda już szukałem sprzęgła z dwumasem a tu wystarczyło nalać płynu STP za 17 zł i przestać lać wzbogaconego diesla aby problem zniknął.
BMW AutoKlub Polska >> http://www.bmwautoklub.pl/ <<

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: TomekU » 2010-01-26, 11:10

Kurde takie rzeczy od wtryskow?? U mnie to chyba raczej odpada :/
Dlatego ze jak auto wpadnie juz w te drgania + buczenie to czy dodaje gazu, czy wcisne sprzeglo czy wrzuce na luz i tak dokulam sie nawet ze 140km/h do 20km/h na luzie to auto zachowuje sie caly czas tak samo :/ jedynie co to ze spadkiem predkosci spada czestotliwosc drgan ... Kurde...

Awatar użytkownika
Comret
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 2679
Rejestracja: 2009-01-06, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Comret » 2010-01-26, 11:17

Z tego co piszesz to jest inaczej niż u mnie.

To nie zmienia faktu, że najpierw upewnij się co do usterki a potem szukaj kosztów.
BMW AutoKlub Polska >> http://www.bmwautoklub.pl/ <<

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: TomekU » 2010-01-26, 11:26

Spokojnie :)

Narazie chcialbym sie rozejrzec, moze ktos mial podobny problem..
W poniedzialek auto jedzie do serwisu, hamulce tak czy tak musialem wymienic wiec stare ida do lamusa, tarcze brembo + klocki bosh (nowe allu juz czekaja w piwnicy wiec beda sie lanie prezentowaly ;) ) Zawieszenie po zimie do przejrzenia bo cos z tylu puka, olej w skrzyni i moscie (buczy na niskich obrotach i moze to byc taksadze brak oleju) no i te drgania...
Wtryski wraz z wtryskiwaczem sterujacym + pompa byly wymieniane wiec to raczej odpada. A objawy sa naprawde dziwne bo nieregularne. Raz sa, raz ich nie ma... :/

Awatar użytkownika
Comret
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 2679
Rejestracja: 2009-01-06, 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Comret » 2010-01-26, 11:40

A objawy sa naprawde dziwne bo nieregularne. Raz sa, raz ich nie ma...


Jak rozmawiałem, że swoim mechanikiem to powiedział mi, że gdyby zepsuła mi sie jakaś metalowa lub metalowo gumowa część to daje to zazwyczaj powtarzalne efekty/skutki.

Jeżeli raz jest a potem nie ma to raczej nie jest mechaniczne uszkodzenie przeniesienia napędu czy układu jezdnego. Przynajmniej ja tak myślę.

Wtryski wraz z wtryskiwaczem sterujacym + pompa byly wymieniane wiec to raczej odpada.

Może tu jest jednak problem i ta naprawa nie została wykonana zgodnie ze sztuką :?:

Może dla świętego spokoju pojedź do innego warsztatu.

czy wcisne sprzeglo czy wrzuce na luz i tak dokulam sie nawet ze 140km/h do 20km/h na luzie to auto zachowuje sie caly czas tak samo


U mnie jak przestałem gazować i na luzie był spokój.
BMW AutoKlub Polska >> http://www.bmwautoklub.pl/ <<

TomekU
-#Ranga2
-#Ranga2
Posty: 103
Rejestracja: 2009-06-14, 12:21
Lokalizacja: Kalisz

Postautor: TomekU » 2010-01-26, 13:10

No i właśnie tak zrobie!

Coprawda wtryski + pompa byly wymieniane w Boshu w Krotoszynie więc raczej nie sądze aby było źle... Jednak mieszkam w Kaliszu i pytałem forumowiczów BMW KALISZ i polecająjednogłośnie pana Henia ;) - mechanika z bardzo dlugim stażem dłubania przy BMW co w jego przypadku przełożyło się podobno na doświadczenie i umiejętności. No cóż, sprawdzimy....
Zastanawiam sę teżczy nie postawićw serwisie Skody w Ostrowie, robili mi tam ostatnio łożyska..... Myślę że tego nie spier$#@%@^olili co?? Były wymieniane może tydzień temu... :/ Kurde zapomniałem o tym, może to wina łożysk??


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości