| Mapa Google | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |


baner





Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie mocy silnika m52
Autor Wiadomość
Michael 


Moje BMW: E30 316 87R&Fiat 125p 2.0
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 37
Miejscowość: Uc
Wysłany: 2010-02-13, 19:28   Podniesienie mocy silnika m52
   Imię: Michal


Witam wszystkich pasionatów bmw panowie mam do was pytanie za 100 punktów mianowicie mój samochód bmw e39 z silnikiem 523 czyli 2.5 vanos został rozbity i bede go składał a ze serce bedzie wyjmowane zastanawiam sie nad delikatnym poprawieniem fabryki samochód był hamowany i ze 170 koni zostało mu 162 czyli nie tak zle auto chodzi na sekwencyjnym wtrysku gazu wiec nie chce zakładac kompresorów turbo itd a po drugie jest to kombi z automatem a nie auto do street racingu.Wiec pomyslałem o tym zeby zdjac czapke (głowice) i wypolerowac kanały dolotowe wydechowe zabielic kanały vanos chodzi idealnie wiec nie bede przy nim grzebał, dalej mysle o stozku w obudowie odzielony od silnika tak zeby pobierał tylko zimne powietrze oraz o baranach i moze jakims delikatnie mniej restrykcyjnym wydechu,pomruk ok ale nie urywanie głowy i moje pytanie co jeszcze moge zrobic chodzi raczej o zabiegi nie za bardzo ingerujace w silnik gdyz szkoda go rozbierac bo niedawno był dosyc mocno doinwestowany i wszystko jest tip top.Chciałbym osiagnac jakies 20 -25 koni wiecej i taka samą wartosc momentu obrotowego,czy mozecie mi cos jeszcze doradzic w tej kwesti co powinenem zrobic dodam tylko ze motor ma miał remont 3 miechy temu wiec naprawde jest to dobra baza do delkiatnego dłubniecia a nie powaznego modyfikowania prosze o pomoc pozdrawiam Michał
_________________
Dwa klasyki motoryzacji:
Bmw 316 & Fiat 125p 2.0 turbo :)
 
     
rolnic 



Moje BMW: E36 320i '92
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 220
Miejscowość: Oświęcim
Wysłany: 2010-02-14, 11:57   
   Imię: Marcin


Możesz wrzucić polerowane kolektory ssący(jeśli gdzieś dorwiesz) i wydechowy (są dostępne np na alledrogo) Jakąś strumienice itp. Choć nie wiem czy jak nie dasz strumienicy to coś w kompie nie trzeba będzie pogrzebać bo sonda może świrować i za szybko stygnąć bo będzie luźniejszy przepływ powietrza.
_________________
E36 320i MAURITIUSBLAU METALLIC dorzuć swoje 3 grosze...
 
 
     
Michael 


Moje BMW: E30 316 87R&Fiat 125p 2.0
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 37
Miejscowość: Uc
Wysłany: 2010-02-14, 12:00   
   Imię: Michal


Polerowany kolektor ssacy ?? ja myslałem tylko o oddaniu głowicy do polerowania kanałów mysle o tym zeby tylko koncowy tłumik wymienic zeby trohe bardziej mruczał ale bez przesady moze ejszczej akies inne pomysły za obecne oczywiscie bardzo dziekuje
_________________
Dwa klasyki motoryzacji:
Bmw 316 & Fiat 125p 2.0 turbo :)
 
     
rolnic 



Moje BMW: E36 320i '92
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 220
Miejscowość: Oświęcim
Wysłany: 2010-02-14, 12:51   
   Imię: Marcin


Teraz masz plastikowy ale ogólnie ciężko jest znaleźć metalowy polerowany bez podstawki na turbine. Napewno polepszyłoby to zasysanie powietrza.
_________________
E36 320i MAURITIUSBLAU METALLIC dorzuć swoje 3 grosze...
 
 
     
Michael 


Moje BMW: E30 316 87R&Fiat 125p 2.0
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 37
Miejscowość: Uc
Wysłany: 2010-02-14, 14:24   
   Imię: Michal


Tak teraz jest plastik szukałem po allegro i nie znalazłem metalowego wiec odpuszcze chyba ten temat tym bardziej ze szkoda taki unikatowy kolektor niszczyc gazem.Czyli poza kanałami mniej restrykcyjnym wydechem i dolotem nie ma za bardzo mozliwoscie tuningu tego silnika ??
_________________
Dwa klasyki motoryzacji:
Bmw 316 & Fiat 125p 2.0 turbo :)
 
     
ludek 



Moje BMW: !
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 1414
Miejscowość: ???
Wysłany: 2010-02-14, 15:05   
   Imię: ?


Było zrobić to przy okazji remontu silnika.

Jedyną możliwością wniesienia jakichkolwiek odczuwalnych zmian w tego typu konstrukcjach, jest mechaniczny tuning silnika.

Np.: zmiana wałków na sportowe (np. od inż. Świątka) + zgrany pod nowe wałki komputer.
Ale to kosztuje i pociąga za sobą konieczność strojenia gazu od podstaw.

Nie wiem jak zareaguje na takie zmiany automat (sterownik) -zapewnie zgłupieje, więc i jego trzebaby przeprogramować, a to już razem grubsza zabawa w testowanie, hamowanie, programowanie itd..

Inna opcja: skoro i tak wyjmujesz silnik, to możesz włożyć coś innego: M52B28, a potem dostroić do niego gaz.
Podobnie, j/w, nie wiem co na to "powie" automat, może nic, a może trzeba będzie wymienić sterownik na taki, który chodzi z 2.8.

Najtańszą opcją poprawienia dynamiki jest przestawienie (przekręcenie o 0,5-3 stopni) seryjnych wałków + strojenie komputera.
Można w ten sposób wydobyć większy moment obrotowy kosztem mocy (lub odwrotnie).
O takie rozwiązanie pytaj u ojców polskiego tuningu: Świątek i "ten drugi", którego nazwiska nigdy nie pamietam. ;/

Generalnie temat jest typowo "męski" -tzn. trzeba podjąć męską decyzję -robić/nie robić, płacić/nie płakać. W benzyniaku nie ma cudów, żeby coś wycisnąć, trzeba sypnąć monetą.

Czy warto?
Michael napisał/a:
jest to kombi z automatem a nie auto do street racingu

Więc chyba jednak nie, ale Twoja sprawa/decyzja.

Nie budujesz przecież rajdówki/wyścigówki, więc zamiast pchać się w koszta, lepiej odpuścić albo dołożyć i zmienić wóz.

Pozdrawiam
_________________
Było, minęło...
 
     
Michael 


Moje BMW: E30 316 87R&Fiat 125p 2.0
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 37
Miejscowość: Uc
Wysłany: 2010-02-14, 17:10   
   Imię: Michal


Swiatek i kaluża pewnie o tych panów ci chodzi wałki do swiatka juz miałem i podzekuje nigdy wiecej nie kupie jego przereklamowanego badziewia to jest całkowicie prywatna ocena.Motoru nie bede zmieniał bo po co remontowałem ten skoro mam go teraz wymieniac to sie mija z celem.Program oczywiscie mozna wgrac ale przy benzyniaku efekt bedzie mniej niz marny,dlatego myslałem nad dolotem i wydechem głowica no i chbya na tym skonczy sie grzebanie przy tym aucie bo widze ze za duzych mozliwosci tuningu tu nie ma chyba ze chce sie robic auto do szalenstw ja takie juz posiadam a to słuzy mi do pracy.
_________________
Dwa klasyki motoryzacji:
Bmw 316 & Fiat 125p 2.0 turbo :)
 
     
M-Technic 
powered by M-Tech


Moje BMW: Alpina B6 Turbo w przygotowaniu
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 43
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 16:58   
   Imię: Arek


rolnic napisał/a:
Teraz masz plastikowy ale ogólnie ciężko jest znaleźć metalowy polerowany bez podstawki na turbine. Napewno polepszyłoby to zasysanie powietrza.


Kolektor dolotowy z podstawka do turbo?? :whaat:
Polerowany kolektor dolotowy?? :what:
Ty wogole wiesz o czym gadasz??
Takie kolektory to typowy custom i daje rezultat jak masz turbo bez tego to bezsens pozatym z reguly zaklada sie go na itb albo na seryjny kolektor po obcieciu go na runnerach
 
     
Nikikin 
*Początkujący*


Moje BMW: E30 344i Coupe '89
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 2
Miejscowość: Kielce
Wysłany: 2010-06-01, 17:01   
   Imię: Tomasz


Załóż kolektor od M50B25, zrób dolot na stożku ITG z przegrodą i jakimś doprowadzeniem zimnego powietrza (np. ze zderzaka) i zrób remap.

Powinno dodać koło 15KM.
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
     
riko77 


Moje BMW: e28 520,e32 730,e32 735L, e39 528, e38 728, e38 740
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 170
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2010-09-22, 20:19   
   Imię: Rysiek


znajdź kolektor od m50b25 to najtańsza i najszybsza forma tuningu m52. W mojej byłej e39 (528) moc wzrosła z 194 do 209km trochę dłubania z odolejaczem ale warto!
_________________
może i napęd na przód lepszy ale nie umiem chodzić na rękach
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Rekrutacja do BAP

BMW AutoKlub Polska na Facebook'u - Lubisz to?? :)




Przeglądarka Opera statystyka
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 11