| Mapa Google | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Statystyki | Rejestracja | Zaloguj |


baner





Poprzedni temat «» Następny temat
[ E39] Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Autor Wiadomość
Kaczyxp 



Moje BMW: E39 540i
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 166
Miejscowość: W-wa, Stara Miłosna
Wysłany: 2011-01-23, 15:25   [ E39] Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
   Imię: Michał


Od pewnego czasu borykam się z ubywaniem płynu chłodzącego. Byłem u Adama i po kilku 'wizytach' została wymieniona chłodnica. Chłopaki sprawdzili i stwierdzili że nigdzie już nie cieknie. Jako że zbliżała się zima to auto odstawiłem i nie jeździłem. Ale kilka ostatnich dni było cieplejszych i zaliczyłem kilka przejażdżek. Niestety 3 dnia pojawił się ukochany przeze mnie komunikat 'CHECK COOLANT LEVEL'. Zaglądam do zbiorniczka a pływak na dnie :cenz: . Jutro pewnie będę dzwonił do Adama że znowu ubywa płynu. Ale zastanawia mnie jedno - przed wymianą ubywało płynu w tempie zastraszającym (a to zabrakło oringa a to chłodnica była wadliwa, etc). A teraz płynu ubywa wolniej. Po przejechaniu 100km dolałem 200ml. I teraz zachodzę w głowę - a może to np. uszkodzona uszczelka pod głowicą? Może to jest też przyczyną tych drgań silnika?

Edit: Silnik M62B44TU
_________________
... no comment.
No chyba że chcesz obejrzeć mojego złomka :)
 
 
     
dzinkins 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: 318i E90 09/10r & M5 E60 07r
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 400
Miejscowość: WWL
Wysłany: 2011-01-23, 20:57   
   Imię: Mariusz


często w tych modelach przeciekała pompa wodne oraz parcieją przewody od wody..... miałem to samo 535 V8 97r prawie ten sam silnik
_________________
Ex: 535i E39, M5 E39, Range Rover Sport Supercharged,
---- BMW M5 E60 ALPINWEISS III ----
 
     
siwy 
suche...



Moje BMW: B44
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 3075
Miejscowość: PZL vel Złotów
Wysłany: 2011-01-24, 10:01   
   Imię: Alojzy


Jeśli uszkodzona byłaby uszczelka pod głowicą to ogrzewanie zaczęłoby szwankować... tzn. ciepłe powietrze nie byłoby już takie ciepłe a z czasem nie byłoby go już wcale :lol:
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<

KLINIKA BMW
 
 
     
Kaczyxp 



Moje BMW: E39 540i
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 166
Miejscowość: W-wa, Stara Miłosna
Wysłany: 2011-01-24, 16:45   
   Imię: Michał


siwy napisał/a:
Jeśli uszkodzona byłaby uszczelka pod głowicą to ogrzewanie zaczęłoby szwankować... tzn. ciepłe powietrze nie byłoby już takie ciepłe a z czasem nie byłoby go już wcale :lol:


No to tak się nie dzieje :) Rozumiem że powodem byłoby zapchanie nagrzewnicy olejem?

dzinkins napisał/a:
często w tych modelach przeciekała pompa wodne oraz parcieją przewody od wody


Przewody były sprawdzone więc może faktycznie ta pompa wody. Wczoraj zrobiłem test - pływak w pozycji max przy zimnym silniku. Pojechałem na parking LIDL'a i przez godzinę bawiłem się w Gwiazdy tańczą na śniegu ;) . Po zabawie otworzyłem maskę i obejrzałem (tam gdzie mogłem) cały silnik. Wszystkie przewody, chłodnica, boki chłodnicy były suche, ale na osłonie silnika, pod chłodnicą (w takim rowku) było mokro. Rano dolełem 100ml płynu by pływak był w tej samej pozycji.
_________________
... no comment.
No chyba że chcesz obejrzeć mojego złomka :)
 
 
     
siwy 
suche...



Moje BMW: B44
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 3075
Miejscowość: PZL vel Złotów
Wysłany: 2011-01-24, 20:48   
   Imię: Alojzy


Kaczyxp napisał/a:
siwy napisał/a:
Jeśli uszkodzona byłaby uszczelka pod głowicą to ogrzewanie zaczęłoby szwankować... tzn. ciepłe powietrze nie byłoby już takie ciepłe a z czasem nie byłoby go już wcale :lol:


No to tak się nie dzieje :) Rozumiem że powodem byłoby zapchanie nagrzewnicy olejem


Powodem byłoby łykanie wody na cylindry przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą :gun:
Po prostu uszczelka "się wysypuje" i wsio :naughty:
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<

KLINIKA BMW
 
 
     
marcosz 
BMW AutoKlub Polska



Moje BMW: ALPINA B5S
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 2204
Miejscowość: Gniezno
Wysłany: 2011-01-24, 22:22   
   Imię: Marek


Przerabiałem to już wiele razy ;/ U mnie okazał się winnym dolny przewód chłodnicy, awaria dość specyficzna wyciek tylko pojawiał się przy mrozach podczas stygnięcia silnika - tworzywa o różnych rozszerzalnościach cieplnych [u ciebie prawdopodobnie masz opaski na wężach więc to nie to]. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia węży, również te przy elektrozaworach, zbiornik wyrównawczy oraz to klik - nie jest prosto ponieważ na gorącym silniku nie wielkie ubytki odparują a jak stygnie może wypluwać spore ilości tym bardziej że układ ciśnieniowy.
_________________
GALERIA ALPINY
 
 
     
riko77 


Moje BMW: e28 520i, e32 730i, e32 735iL, e39 528i, e38 728i
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 166
Miejscowość: Warszawa
Wysłany: 2011-01-24, 22:56   
   Imię: Rysiek


marcosz napisał/a:
Przerabiałem to już wiele razy ;/ U mnie okazał się winnym dolny przewód chłodnicy, awaria dość specyficzna wyciek tylko pojawiał się przy mrozach podczas stygnięcia silnika - tworzywa o różnych rozszerzalnościach cieplnych [u ciebie prawdopodobnie masz opaski na wężach więc to nie to]. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia węży, również te przy elektrozaworach, zbiornik wyrównawczy oraz to klik - nie jest prosto ponieważ na gorącym silniku nie wielkie ubytki odparują a jak stygnie może wypluwać spore ilości tym bardziej że układ ciśnieniowy.


"marcosz" podał Ci jedną z najczęstszych przyczyn. Sprawdź króćce, zwłaszcza te z tworzywa - mają brzydką tendencję do kruszenia się po kilku latach pracy z płynem. Zwłaszcza "czarny pas" w utlenianiu plastików ma Borygo :naughty: Zajrzyj też pod dywaniki, jak poczujesz zapach płynu, to mogła Ci klęknąć nagrzewnica. :mysli:

[Mod]: Przecinki i kropki! Bez tego ciężko się czyta. (poprawione)
_________________
może i napęd na przód lepszy ale nie umiem chodzić na rękach
 
     
Kaczyxp 



Moje BMW: E39 540i
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 166
Miejscowość: W-wa, Stara Miłosna
Wysłany: 2011-01-25, 08:08   
   Imię: Michał


Ok, dzięki za rady. Jak będzie jakiś cieplejszy weekend to pojadę do rodzinki i obejrzę auto dokładnie pod maską bo teorię nagrzewnicy raczej odrzucam (dywaniki i wykładzina podłogowa sucha).
_________________
... no comment.
No chyba że chcesz obejrzeć mojego złomka :)
 
 
     
xixek 
*Początkujący*


Moje BMW: E39 540i 2001
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Miejscowość: Łódź
Wysłany: 2012-01-25, 22:01   
   Imię: Krzysiek


Witam.

Sorki Wszystkich za odgrzewanie tematu, ale nie doczekałem się zakończenia historii! A sprawa jest taka, że mam 540i i identyczne objawy. Do tego mogę dodać, że nalewam płynu do właściwego poziomu, po jakimś czasie schodzi do niskiego poziomu (na desce już krzyczy) i tak zostaje. Dalej nie ubywa. Dlatego raczej wykluczam uszczelkę, bo ta ssałaby dalej. Poziom oleju, kolor, zapach, stan w normie. Miewam problemy z odpalaniem (długo kręci) i czasami się kiwa na zimnym silniku, ale mam do poprawienia układ zapłonowy, więc raczej to nie uszczelka... no mam nadzieję.

Co ciekawe, w lecie na wakacjach przejechałem >3k km i nic nie ubyło. A przedtem i potem po tygodniu jazdy po mieście potrafi zniknąć 0.5litra. No coś nie tak jest.
Na króćcu (czy jak to się nazywa) na tym plastyku przy chłodnicy zauważyłem biały nalot, jakby coś spływało. Wyczyściłem dokładnie i już więcej go nie było.
Pompę wody miałem zmienianą, więc to odpada. Wszystko było zdemontowane, nie wiem czy gdyby mechanik zauważył liche węże to by je zmienił czy nie - wtedy za mało o tym wiedziałem żeby dopilnować tematu.

No więc Kaczyxp napisz proszę, co było dalej! Dzięki! Pozdrawiam!

Krzysiek
 
     
siwy 
suche...



Moje BMW: B44
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 3075
Miejscowość: PZL vel Złotów
Wysłany: 2012-01-25, 22:04   
   Imię: Alojzy


Kaczy w końcu wylądował tu i tobie też radzę... przynajmniej zadzwonić... a tym bardziej, że do Opoczna daleko nie masz.
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<

KLINIKA BMW
 
 
     
xixek 
*Początkujący*


Moje BMW: E39 540i 2001
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Miejscowość: Łódź
Wysłany: 2012-01-25, 22:10   
   Imię: Krzysiek


Okeeey, dzięki!

A uchylisz rąbka tajemnicy co było u niego? (i tak zadzwonię) :naughty:

dzięki & pozr
 
     
siwy 
suche...



Moje BMW: B44
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 3075
Miejscowość: PZL vel Złotów
Wysłany: 2012-01-25, 22:14   
   Imię: Alojzy


Do końca nawet nie wiem... ale dowiesz się na miejscu :naughty:
_________________
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<

KLINIKA BMW
 
 
     
xixek 
*Początkujący*


Moje BMW: E39 540i 2001
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Miejscowość: Łódź
Wysłany: 2012-01-25, 22:20   
   Imię: Krzysiek


siwy napisał/a:
Do końca nawet nie wiem... ale dowiesz się na miejscu :naughty:

ech :)
 
     
bartekbbb1 
*Początkujący*
bartekbbb1

Moje BMW: E39 528
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 18
Miejscowość: Częstochowa
Wysłany: 2014-02-27, 18:20   
   Imię: Bartek


sprawdz chłodniczkę ogrzewania choć to trochę roboty pozdrawiam
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Rekrutacja do BAP

BMW AutoKlub Polska na Facebook'u - Lubisz to?? :)




Przeglądarka Opera statystyka
Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 11