[ E39] Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem, itp.

Moderatorzy: siwy, sysek, Marcin

Awatar użytkownika
Kaczyxp
-#Norma2
-#Norma2
Posty: 166
Rejestracja: 2009-03-30, 21:26
Lokalizacja: W-wa, Stara Miłosna

[ E39] Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Postautor: Kaczyxp » 2011-01-23, 15:25

Od pewnego czasu borykam się z ubywaniem płynu chłodzącego. Byłem u Adama i po kilku 'wizytach' została wymieniona chłodnica. Chłopaki sprawdzili i stwierdzili że nigdzie już nie cieknie. Jako że zbliżała się zima to auto odstawiłem i nie jeździłem. Ale kilka ostatnich dni było cieplejszych i zaliczyłem kilka przejażdżek. Niestety 3 dnia pojawił się ukochany przeze mnie komunikat 'CHECK COOLANT LEVEL'. Zaglądam do zbiorniczka a pływak na dnie :cenz: . Jutro pewnie będę dzwonił do Adama że znowu ubywa płynu. Ale zastanawia mnie jedno - przed wymianą ubywało płynu w tempie zastraszającym (a to zabrakło oringa a to chłodnica była wadliwa, etc). A teraz płynu ubywa wolniej. Po przejechaniu 100km dolałem 200ml. I teraz zachodzę w głowę - a może to np. uszkodzona uszczelka pod głowicą? Może to jest też przyczyną tych drgań silnika?

Edit: Silnik M62B44TU
... no comment.
No chyba że chcesz obejrzeć mojego złomka :)

Awatar użytkownika
dzinkins
-#Ranga3
-#Ranga3
Posty: 400
Rejestracja: 2011-01-22, 12:03
Lokalizacja: WWL

Postautor: dzinkins » 2011-01-23, 20:57

często w tych modelach przeciekała pompa wodne oraz parcieją przewody od wody..... miałem to samo 535 V8 97r prawie ten sam silnik
Ex: 535i E39, M5 E39, Range Rover Sport Supercharged,
---- BMW M5 E60 ALPINWEISS III ----

Awatar użytkownika
siwy
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 3086
Rejestracja: 2007-01-23, 20:34
Lokalizacja: PZL vel Złotów
Kontaktowanie:

Postautor: siwy » 2011-01-24, 10:01

Jeśli uszkodzona byłaby uszczelka pod głowicą to ogrzewanie zaczęłoby szwankować... tzn. ciepłe powietrze nie byłoby już takie ciepłe a z czasem nie byłoby go już wcale :lol:
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<

KLINIKA BMW
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaczyxp
-#Norma2
-#Norma2
Posty: 166
Rejestracja: 2009-03-30, 21:26
Lokalizacja: W-wa, Stara Miłosna

Postautor: Kaczyxp » 2011-01-24, 16:45

siwy pisze:Jeśli uszkodzona byłaby uszczelka pod głowicą to ogrzewanie zaczęłoby szwankować... tzn. ciepłe powietrze nie byłoby już takie ciepłe a z czasem nie byłoby go już wcale :lol:


No to tak się nie dzieje :) Rozumiem że powodem byłoby zapchanie nagrzewnicy olejem?

dzinkins pisze:często w tych modelach przeciekała pompa wodne oraz parcieją przewody od wody


Przewody były sprawdzone więc może faktycznie ta pompa wody. Wczoraj zrobiłem test - pływak w pozycji max przy zimnym silniku. Pojechałem na parking LIDL'a i przez godzinę bawiłem się w Gwiazdy tańczą na śniegu ;). Po zabawie otworzyłem maskę i obejrzałem (tam gdzie mogłem) cały silnik. Wszystkie przewody, chłodnica, boki chłodnicy były suche, ale na osłonie silnika, pod chłodnicą (w takim rowku) było mokro. Rano dolełem 100ml płynu by pływak był w tej samej pozycji.
... no comment.

No chyba że chcesz obejrzeć mojego złomka :)

Awatar użytkownika
siwy
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 3086
Rejestracja: 2007-01-23, 20:34
Lokalizacja: PZL vel Złotów
Kontaktowanie:

Postautor: siwy » 2011-01-24, 20:48

Kaczyxp pisze:
siwy pisze:Jeśli uszkodzona byłaby uszczelka pod głowicą to ogrzewanie zaczęłoby szwankować... tzn. ciepłe powietrze nie byłoby już takie ciepłe a z czasem nie byłoby go już wcale :lol:


No to tak się nie dzieje :) Rozumiem że powodem byłoby zapchanie nagrzewnicy olejem


Powodem byłoby łykanie wody na cylindry przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą :gun:
Po prostu uszczelka "się wysypuje" i wsio :naughty:
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<



KLINIKA BMW

Obrazek

Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: marcosz » 2011-01-24, 22:22

Przerabiałem to już wiele razy ;/ U mnie okazał się winnym dolny przewód chłodnicy, awaria dość specyficzna wyciek tylko pojawiał się przy mrozach podczas stygnięcia silnika - tworzywa o różnych rozszerzalnościach cieplnych [u ciebie prawdopodobnie masz opaski na wężach więc to nie to]. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia węży, również te przy elektrozaworach, zbiornik wyrównawczy oraz to klik - nie jest prosto ponieważ na gorącym silniku nie wielkie ubytki odparują a jak stygnie może wypluwać spore ilości tym bardziej że układ ciśnieniowy.

riko77
-#Norma2
-#Norma2
Posty: 172
Rejestracja: 2009-11-29, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: riko77 » 2011-01-24, 22:56

marcosz pisze:Przerabiałem to już wiele razy ;/ U mnie okazał się winnym dolny przewód chłodnicy, awaria dość specyficzna wyciek tylko pojawiał się przy mrozach podczas stygnięcia silnika - tworzywa o różnych rozszerzalnościach cieplnych [u ciebie prawdopodobnie masz opaski na wężach więc to nie to]. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia węży, również te przy elektrozaworach, zbiornik wyrównawczy oraz to klik - nie jest prosto ponieważ na gorącym silniku nie wielkie ubytki odparują a jak stygnie może wypluwać spore ilości tym bardziej że układ ciśnieniowy.


"marcosz" podał Ci jedną z najczęstszych przyczyn. Sprawdź króćce, zwłaszcza te z tworzywa - mają brzydką tendencję do kruszenia się po kilku latach pracy z płynem. Zwłaszcza "czarny pas" w utlenianiu plastików ma Borygo :naughty: Zajrzyj też pod dywaniki, jak poczujesz zapach płynu, to mogła Ci klęknąć nagrzewnica. :mysli:

[Mod]: Przecinki i kropki! Bez tego ciężko się czyta. (poprawione)
Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 23:01 przez riko77, łącznie zmieniany 1 raz.
może i napęd na przód lepszy ale nie umiem chodzić na rękach

Awatar użytkownika
Kaczyxp
-#Norma2
-#Norma2
Posty: 166
Rejestracja: 2009-03-30, 21:26
Lokalizacja: W-wa, Stara Miłosna

Postautor: Kaczyxp » 2011-01-25, 08:08

Ok, dzięki za rady. Jak będzie jakiś cieplejszy weekend to pojadę do rodzinki i obejrzę auto dokładnie pod maską bo teorię nagrzewnicy raczej odrzucam (dywaniki i wykładzina podłogowa sucha).
... no comment.

No chyba że chcesz obejrzeć mojego złomka :)

Awatar użytkownika
xixek
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-25, 21:49
Lokalizacja: Łódź

Postautor: xixek » 2012-01-25, 22:01

Witam.

Sorki Wszystkich za odgrzewanie tematu, ale nie doczekałem się zakończenia historii! A sprawa jest taka, że mam 540i i identyczne objawy. Do tego mogę dodać, że nalewam płynu do właściwego poziomu, po jakimś czasie schodzi do niskiego poziomu (na desce już krzyczy) i tak zostaje. Dalej nie ubywa. Dlatego raczej wykluczam uszczelkę, bo ta ssałaby dalej. Poziom oleju, kolor, zapach, stan w normie. Miewam problemy z odpalaniem (długo kręci) i czasami się kiwa na zimnym silniku, ale mam do poprawienia układ zapłonowy, więc raczej to nie uszczelka... no mam nadzieję.

Co ciekawe, w lecie na wakacjach przejechałem >3k km i nic nie ubyło. A przedtem i potem po tygodniu jazdy po mieście potrafi zniknąć 0.5litra. No coś nie tak jest.
Na króćcu (czy jak to się nazywa) na tym plastyku przy chłodnicy zauważyłem biały nalot, jakby coś spływało. Wyczyściłem dokładnie i już więcej go nie było.
Pompę wody miałem zmienianą, więc to odpada. Wszystko było zdemontowane, nie wiem czy gdyby mechanik zauważył liche węże to by je zmienił czy nie - wtedy za mało o tym wiedziałem żeby dopilnować tematu.

No więc Kaczyxp napisz proszę, co było dalej! Dzięki! Pozdrawiam!

Krzysiek

Awatar użytkownika
siwy
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 3086
Rejestracja: 2007-01-23, 20:34
Lokalizacja: PZL vel Złotów
Kontaktowanie:

Postautor: siwy » 2012-01-25, 22:04

Kaczy w końcu wylądował tu i tobie też radzę... przynajmniej zadzwonić... a tym bardziej, że do Opoczna daleko nie masz.
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<



KLINIKA BMW

Obrazek

Awatar użytkownika
xixek
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-25, 21:49
Lokalizacja: Łódź

Postautor: xixek » 2012-01-25, 22:10

Okeeey, dzięki!

A uchylisz rąbka tajemnicy co było u niego? (i tak zadzwonię) :naughty:

dzięki & pozr

Awatar użytkownika
siwy
-#Ranga5
-#Ranga5
Posty: 3086
Rejestracja: 2007-01-23, 20:34
Lokalizacja: PZL vel Złotów
Kontaktowanie:

Postautor: siwy » 2012-01-25, 22:14

Do końca nawet nie wiem... ale dowiesz się na miejscu :naughty:
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<



KLINIKA BMW

Obrazek

Awatar użytkownika
xixek
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-25, 21:49
Lokalizacja: Łódź

Postautor: xixek » 2012-01-25, 22:20

siwy pisze:Do końca nawet nie wiem... ale dowiesz się na miejscu :naughty:

ech :)

bartekbbb1
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
Posty: 18
Rejestracja: 2011-04-09, 14:31
Lokalizacja: Częstochowa

Postautor: bartekbbb1 » 2014-02-27, 18:20

sprawdz chłodniczkę ogrzewania choć to trochę roboty pozdrawiam


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości